Povestea lumilor – VI

Invat sa devin om si asta imi ia tot timpul.

In lumea oamenilor, a deveni om este o intreprindere de o viata. Scriu foarte putin, oricum atata timp cat povestesc si ascult, toti oamenii sunt multumiti. Sunt o poveste vie, care creste cu fiecare zi si la care ma gandesc in fiecare zi sa o trec pe hartie.

Ei imi spun foarte simplu: cand va veni timpul.

Invat cu copiii oamenilor si devin precum ei; aici umanitatea se invata din pantecele mamei.

Eu ce am invatat pana acum? Sa mormai reprosuri, sa ma lupt pentru viata…. Numai automatisme. Am supravietuit, da, am supravietuit! Acum ma intreb: cat din mine a supravietuit cu adevarat?

Am povestit asta unui batran care sta de multe ori la bucatarie. Zambeste si tace.

Mi-a raspuns: Omul are mugurele umanitatii in eternitate, cauta-l si il vei gasi in tine. Ingrijeste-l, si intrun an mugurele va fi mladita, in doi ani va fi copacel. Ingrijeste-l tot timpul si in zece ani el va fi arbore puternic. Iar pomul celalalt, in zece ani va muri, va putrezi si il va hrani pe acesta, care va trai recunostinta pentru tot. Gandeste-te la avantaje: vei avea ce povesti!

Care e parerea ta?

