Am scris, am sters

Am scris, am sters, am scris despre panza de paianjen pe care o vad cum se destrama si elefantii cazand din ea, unul dupa altul, am scris despre fetita care avea harul de a primi de la Dumnezeu ceea ce cerea si, cercetata fiind de preot cum se roaga a spus: „Doamne, Doamne, tu stii ce avem nevoie; sarut-mana” si despre ceea ce vad in jur, de cand m-am nascut: numai aparente si numai aparente care inseala.

Si apoi am sters tot, ca sa va spun, ca doar Dumnezeu stie ce este dincolo de aceste aparente si doar Dumnezeu stie ce este aceasta prabusire in haos, care nu se mai termina. Nici nu s-o fi numind prabusire, Dumnezeu i-o zice inceput si toate inceputurile sunt grele si apasatoare. Om pleca si noi in sfarsit din tara Luptacilor, catre lumea Oamenilor, poate ne-or fi ajuns lipsa dragostei, molia si rugina.

Am crezut cu tarie ca omul adaposteste comori nebanuite nici de el si ca e nevoie doar de o lopata si un tarnacop ca el sa-si dezgroape diamantele brute, pentru a le slefui si a straluci in lume. Comorile sunt si vor fi totdeauna, putini insa punem mana pe tarnacop. Si m-am tot intrebat de ce si cu toate ca aveam raspunsul, nu il vedeam.

Acum dar, raman aceste trei: credinta, nadejdea si dragostea.

Nu v-ati intrebat de ce oare dragostea, care este cea mai mare dintre ele, dupa cum spune apostolul, este ultima si nu prima? M-am tot gandit si intro zi am vazut ca este credinta care muta muntii si darama orice, care fara dragoste nu este nimic si este nadejde fara sfarsit, care trece de orice obstacol si care fara dragoste nu este nimic. Dar om care sa aiba dragoste si deznadajduit si care sa nu creada in ceva, nu am vazut. Intai se invata credinta, apoi se invata nadejdea si dragostea vine daca vrea la noi. De suntem neincrezatori, disperati si fara speranta, de obicei ramanem in lumea Luptacilor. Nici un deznadajduit nu pune mana pe lopata sa sape in sine, pentru ca nu crede ca este ceva pretios in sine.

De aceea, multe comori raman tacute in adancurile lor. Pentru ca nu exista reguli ale dragostei, pentru ca fiecare imaginam in aceleasi cuvinte altceva si pentru ca cei fara speranta unei lumi mai bune si fara credinta in mila lui Dumnezeu nu pleaca mai departe din nicio lume, oricat de lipsita de dragoste ar fi ea.

Care e parerea ta?

