Adieu, insomnie….

Intalnesc din ce in ce mai multi oameni care dorm prea putin sau au un somn neodihnitor, superficial, intrerupt. Am trecut si eu prin perioade in care nu dormeam bine, din varii motive, asa ca va voi descrie „somniferele” mele si sigur le veti descoperi si voi pe ale voastre cat de curand.

Metoda ratustei: imi imaginez, cat mai viu, o scena din desene animate: un card de lebede aluneca pe lac catre apus, dand tacticoase din picioare, dreptul – stangul – dreptul – stangul, iar in urma sirului vine o ratusca care da din picioare repede si imi face cu ochiul. Miscarea lebedelor si a coditei ratustei are efect hipnotic garantat. Este ceea ce se numeste o imagerie simpla – cu cat este mai vie, cu atat mai bine. Pentru cei carora le place muzica, acelasi efect il poate avea o melodie simpla sau muzica clasica. Pentru cei carora le place sa se miste, isi pot imagina ca danseaza lent, catre dreapta – catre stanga – catre dreapta – catre stanga….

Metoda piticului: este metoda anti – insomnie si anti – stress. Se da un pitic, inalt cam de 50 de centimetri, al meu e imbracat in rosu – inclusiv scufia cu mot. Probabil e rosu de frustrare si de-asta nu ma lasa sa dorm, ma gandesc. Creati-va imaginea propriului pitic, un pitic personal, care va „ajuta” sa fiti insomniac. Piticul se plimba prin fata mea, nu face nimic altceva, decat se plimba si se stramba. Toc – toc – toc – toc, se plimba prin capul meu, se stramba sfidator si nu ma lasa sa dorm. Asta e prima faza. In a doua faza, imi imaginez ca sunt intro casa, langa usa de la intrare: piticul toc-toc pe sub nasul meu, il iau de  haina, deschid usa, il pun in fata usii, o inchid si o incui. Piticul se dematerializeaza instantaneu, trece prin usa si iar toc-toc si strambaturi sfidatoare. Deschid usa, il iau de ceafa, il pun in fata usii, inchid usa, dau cu cheia. De data asta apare cu oarecare intarzaiere, e dezorientat. Si povestea se repeta pana cand piticul ramane afara, ceea ce inseamna, victorie! am reusit sa imi controlez mintea, deci stressul, deci pot dormi linistit, fara toc-toc si strambaturi in cap.

Si asta tot imagerie se numeste si are efect hipnotic. Pana la urma voi obosi si eu si piticul meu destul ca sa dormim bustean 🙂 Dar nu este numai oboseala care adoarme: cu timpul se formeaza un soi de „intrerupator” personal care protejeaza somnul de pitici si care poate fi actionat la nevoie in mod repetat. La un moment dat, nu mai este nevoie de imagerie, este de ajuns ca amintirea ei sa declanseze starea de somnolenta. La mine a functionat, ceea ce va urez si voua, ca sa puteti spune: adio, piticule.

2 gânduri despre &8222;Adieu, insomnie….&8221;

  1. Daca ar fi sa aleg intre cele doua metode as alege-o pe prima, cea cu ratusca. Cea de-a doua este cam riscanta. Ce se intampla daca ma bantuie mai multi pitici? Adica, daca piticul isi cheama prietenii … ?
    Cam asa se inatmpa cu insomniacii. Au un pitic cu multi prieteni si nu apuca sa doarma fiindca de indata ce-l dau pe unul afara apare altul, prietenul celui dat afara. Si tot asa, toata noaptea pana cand, dupa atata munca, sarmanul insomniac oboseste de-a binelea si adoarme. Dar nu sta mult, cam cat o clipita de somn, ca suna ceasul, semn ca trebuie sa se prezinte la Piticul-care-nu-poate-fi-dat-afara, fiul Piticului-munca-si-obligatii, nepotul Piticului-castig-salarial-net-pe-luna, stranepotul Piticului-grabit-ca-prostul-8-ore-ca-sa-mai-traiasca-4 … si tot asa …pana la nu stiu care spita de neam fantastic care se pare ca se numea, dupa cum spun batranii: Piticul-lipsei-de-sens sau Piticul-de-joc-tampit-in-viata, neam bun cu Piticul-strange-mult-astazi-ca-sa-putrzeasca-maine.

    DA, asta este povestea adevarata a insomniacilor si a lumii de strastrapitici in care traim si de care nici macar nu ne dam seama. Doar ne simtim nedormiti.

    Apreciază

Care e parerea ta?

