Viata si cariera, cariera si viata

Sunt tot pe ganduri si iar pe ganduri, pt ca am avut o discutie foarte energizanta si pe-nevazute-transformativa (nu gasesc cuvantul care ar putea spune asta) de curand cu o prietena (ei, la asta sunt prietenii buni!). Pe de alta parte, e primul post neprogramat care iese si pe facebook si deci, ar trebui sa spuna ceva si grupului care se formeaza si se intinde in mod neprevazut :). Merci, Ligia, sapunbun.ro, de sfat!

Cred ca cei mai fericiti oameni sunt cei, care, cumva, reusesc sa faca din viata lor o cariera si din cariera o viata si mai cred ca tindem cu totii catre asta, lucru care se vede si din cat e de utilizata expresia „imi doresc sa imi placa ceea ce fac”. Dar fericirea nu e o secure care sa te taie in 2, lasandu-te lung si lat si iluminat. E o stare care cere efort, dar nu fortare.

Asa am ajuns sa vad, ca e capabil de fericire, cel ce e dispus sa faca efort, catre a trai deplin. Si chiar daca pasul nu il duce unde l-a dus gandul, omul asta e fericit, a facut pasul unde a vrut Dumnezeu. Si nu se mai intoarce nici sa priveasca, precum Lot.

Ei, si cum vorbeam cu prietena mea de materiale biologice si cat de faine sunt din toate punctele de vedere (si rezistenta si moliciune, Ioan are body-uri la purtare de un an de zile si nu s-au scamosat, nu s-au rupt, doar au ramas scurte la maneci tare :)), a inceput sa rasara o intrebare, cam ca planta dintr-un post anterior. Ce e domnule cu biologicele astea de mi-au starnit o asemenea pasiune?

Pasiunea era pe undeva, prin capul meu, ca o samanta care asteapta primavara. Doar sta si asteapta momentul potrivit, nu face absolut nimic, n-o vede nimeni, n-o stie nimeni si totusi e acolo, fara indoiala. Un domn englez mi-a alimentat-o intr-un sens neasteptat, cu aceasta carte:

http://www.nemira.ro/bonton/cum-am-ales-libertatea-mic-tratat-pentru-o-viata-fara-griji–894

Tom Hodgkinson - Cum am ales libertatea. Mic tratat pentru o viata fara griji

Domnul da sfaturi care se potrivesc societatii engleze mai mult decat celei romanesti, dar e un punct de plecare, cu siguranta, catre a reflecta ce inseamna libertate, ce inseamna viata „normala” si in final „la ce-i buna viata asta?”.

Si de-aici, toate s-au agregat incet – incet: cu Ioan, cu noptile in care cautam hainute si mancare (pe net, nu prin oras!), cu noptile in care citeam carti, bloguri, articole, revelatii, tampenii si zilele in care discutam cu Lordul consort, luam decizii, ne certam..

Ce inseamna pentru mine „biologic”? Pe langa cele de baza, haine, mancare, produse de curatenie, inseamna si straduinta de a avea o minte curata, inseamna si nevoia de a fi frugal, cum zic englezii, sau calculat, cum spunem noi, a fi integru si de a apartine „la ceva mai mare ca tine”, cum spune Stephen Covey in aceasta carte:

http://bv-architects.com/user/Covey_1st_Things_1st_Bizsum.pdf

Pentru ce am zis „calculat, integru, a apartine”? Pentru mine aceste atribute sunt necesare ca sa mentin o stare si din aceasta stare vin si perseverenta si straduinta si ce mai am nevoie. Pierd aceasta stare foarte usor, pasi pe langa drum fac tot timpul. Dar gandul ca exista aceasta stare ma scoate din orice groapa-cu-namol-pana-la-genunchi. Nu-i asa ca aveti si voi stari care pot fi descrise exact asa? O senzatie oribila ca te mananca namolul, nu? Ei, ma gandesc la aceste lucruri despre care am scris putin mai sus si namolul incepe sa ma lase in pace. Si pentru ca mi-am adus aminte azi aceasta constatare si indemn, vi le spun si voua: „In lume veti avea necazuri; dar indrazniti, Eu am biruit lumea”.

Sa indraznim, deci, sa facem din viata si ceea ce suntem o cariera si din cariera o viata. Sa lasam vietile de acasa si de la serviciu si sa luam o singura viata si o singura pasiune in acelasi rucsac, sa facem pasul cu ele impreuna. Si vom vedea incotro.

Si probabil mai sunt multe altele de spus, pe langa acestea, de care mai degraba va dati seama voi decat eu.

 

Care e parerea ta?

