Despre rugaciune

Rugaciunea este prin excelenta  binecuvantare. Binecuvantare  a lumii, a sinelui si a lui Dumnezeu.

Daca cer: Doamne, da-mi pace sufleteasca si iarta-ma! Il binecuvantez pe D-zeu, datator de pace si iertare si pe mine, doritor de pace si iertare. Daca spun in rugaciune: ajuta-l Doamne pe vecinul meu si iarta-l Doamne! Binecuvintez despre vecinul meu, insa mai mult decat as spune : vecinul meu este harnic, este gospodar. Prin rugaciune imi doresc pentru vecinul meu mai mult decat este el acum harnic si gospodar.

De aceea, toti cei care vorbesc frumos despre altii in mod sincer, se poate spune ca se roaga pentru aceia.

Orice gand de condamnare sau colportaj de vorbe urate, de barfe, despre alti oameni este hula, este opusul rugaciunii.

A vorbi frumos nu inseamna doar a lauda, asa cum a analiza faptele cuiva, nu insemana a  judeca in inteles de a codamna, de judecata judecatoreasca.

Gandurile despre vecinul care tocmai ne-a suparat cu ceva, nu trebuie sa fie de condamnare, ci de indreptare: a mea, care ma supar prea usor, a vecinului care greseste fata de mine. Aceasta indreptare, in mod autentic, nu poate surveni prin semnarea unui contract de buna convietuire cu vecinul. Indreptarea adevarata se produce prin rugaciune. A mea pentru mine si pentru vecin, a vecinului pentru el si pentru mine. Iar rugaciunea, fie de iertare, fie de ajutor la necaz, fie de orice fel este binecuvantare.

Asa ne dam seama ca Insasi Dumnezeu se roaga pentru noi. Nu spunem noi uneori: Ne-a binecuvantat Dumezeu!

The Importance Of PrayerCredits: faorani.tumblr

Care e parerea ta?

