Linkedin: 2500 de persoane in retea si profil All-stars. Cum am facut?

Nici nu mi-am dat seama cum 🙂

In primul rand, job-urile mele anterioare de recrutor, m-au predispus la a cunoaste multi oameni si imi place sa cunosc oameni. Imi place sa schimb idei, sa invat, sa ascult si sa am cui spune una-alta. Si nu sunt extraverta de fel, dar sociabilitatea e alta poveste. Cu alte cuvinte, sunt un comunicator. Culmea e ca mai mult de jumatate din retea am crescut – o in ultimii 2 ani, de cand stau acasa cu Ioan. Stiam ca networking-ul e important, doar ca teoria trebuie sa – si gaseasca timpul de aplicare. La ce v-ar folosi o retea extinsa de persoane in linkedin? Ca sa cunoasteti, ca sa faceti, ca sa fiti. Nu putem face absolut nimic in afara functiilor vegetative (respiratie etc.) fara altii in mintea noastra, in prezenta noastra si in sufletul nostru, e sau nu e? Pe linkedin, prin networking puteti afla despre joburi, grupuri profesionale, ce mai fac fostii colegi, unde puteti pune o intrebare, ce se mai scrie pe bloguri personale si de corporatie; puteti sa faceti aplicatii, sa primiti recomandari, sa trimiteti CV-uri, sa va faceti cunoscut, sa va promovati blogul, sa exprimati intentii si asteptari; sa fiti deschis, comunicativ, transparent, in mod profesionist. Sunt destule lucruri pt un singur site, care scoreaza si foarte sus in cautarile google (asta e alta discutie).

Ca sa va extindeti reteaua fara bataie de cap (vorbesc pentru open-network-eri, nu pt cei care se rezuma la contacte cu persoane cunoscute in realitate), intrati in Inbox, Accept invitations si puteti da Connect persoanelor din lista sau puteti merge sub lista si „See more people you may know”. Ca regula generala, ma conectez cu oameni care au titlul jobului si compania la care lucreaza mentionate clar, fara prescurtari, neclaritati (recrutorii astia… :)). Prefer profilele cu fotografie, sunt si multe profile false sau hackeri in linkedin (m-am intalnit deja cu cativa). Alta regula generala dar nu exclusiva, este ca prefer profilele cu fotografii formale (adecvate specificului linkedin) si evit profilele cu fotografii prea creative (de pisica, bebelus, avatar etc.). De ce fac asta? Pt ca am Facultatea de psihologie ca formatie si chiar am fost la cursurile de psihopatologie :). Nu vreau sa ofensez creativii, bineinteles ca nu exista o regula generala, dar pt o filtrare grosiera a profilelor, merge.

De curand am trecut de la profilul cotat ca „expert” la profilul „all-stars”. Si nu am schimbat nimic-nimicuta in profil. Singura diferenta este cuvantul magic: ACTIVITATE. Am avut multa activitate pe linkedin in ultimul timp pt ca am un blog (bio-blog) si il promovez, imi extind reteaua permanent si m-am inscris in grupuri noi, care corespund intereselor mele actuale. Si cred ca daca as avea timp sa stau la discutii pe grupuri, nu ar mai sti unde sa-mi claseze profilul :)))).  Dar citesc discutiile altora cateodata, deci nu e timpul pierdut nici pt asta. Activitatea mea ii foloseste si lui linkedin si mie: lui pt ca d’aicea ii vin banutii, din clickuri si joburi si ads si likes; mie, pt ca apar in prima pagina la cautarile pe cuvinte cheie, apar in activity log cu articolele din blog samd.

Deci, bun. Chiar daca sunteti genul care lucreaza bine singur, discret si nu va plac retelele sociale, tot aveti nevoie de un mod de a va comunica electronic statusul profesional. Linkedin este un mijloc potrivit pt asta si puteti alege din tot ceea ce ofera, fix ce va place, pe langa reteaua de contacte 🙂 Succes!

Linkedin connections

Un gând despre &8222;Linkedin: 2500 de persoane in retea si profil All-stars. Cum am facut?&8221;

Care e parerea ta?

