Ieri, in parc, o bunica si alte discutii despre bio

M-a avertizat amabil ca nu toate produsele pe care scrie „BIO”, chiar sunt bio! Fiul ei a testat in laborator niste produse care se pretindeau organice si nu erau! Cand i-am explicat ca Ioan e alergic la pesticide, detergenti, chimicale, m-a intrebat, practica: „Si cu ce spalati vasele?”. O bunica desteapta si iute. „Cu nuci de sapun„. Aici s-a rupt filmul, pt ca nu stia ce sunt nucile si nici n-am mai avut timp de conversatie, alergand dupa copii. Alaturi, o doamna tanara, facea fitness cu un bebe mic, cu o leziune atat de mare pe fata (cred ca de la dermatita atopica), ca ma durea sufletul uitandu-ma la el. Nopti de plans si somn numai in brate…. cunoastem.

Am apucat sa-i mai spun bunicii ca apreciez ca, 20% din piata de alimente bio/organice, este cu adevarat organica. Bineinteles ca e o apreciere foarte grosiera si strict bazata pe ce am cumparat online si la cateva magazine. Cateva marci se respecta si respecta standardele. Restul, au si batch-uri bune si chixuri sau pur si simplu au toata marfa contaminata, cum zic eu despre Sanovita, de exemplu. Ca e contaminata la sursa sau in timpul ambalarii, Dumnezeu stie, ideea e ca au produse bio cum am  si eu bumbac organic in gradina :). Sigur ca mi-as dori sa am si bumbac si canepa si in, dar de la dorinta la pretentie ar trebui totusi sa ramana un spatiu de gandire si sinceritate. Ei, la multi nu e. Si asta da apa la moara ignorantilor care se intind sictiriti prin fotolii de studio TV si comenteaza emfatic: „Ce e domne’, prostia asta, cu bio?”. Dar ei sigur nu au copii cu dermatita atopica sau fara, pt ca poarta chiloti de poliester!

Cu ce ne-am mai intors din calatoria noastra pe plaiuri romanesti? Cu mancarimi si bubite, desigur. Oricat de grijulii am fi, ca sa nu dam in obsesie, ii dam lui Ioan sa mai guste din mancarea noastra. Mi se pare sanatos sa ii spun: „Poti lua din asta putin”, decat sa mananc in fata lui ceva nou pt el si sa ii interzic sa se atinga! In Cluj mancare bio am gasit la Casa Bio, dar nu multe chestii – banane si ceva biscuiti si  mai aveam la noi iaurt, cereale, fructe uscate si multe provizii care nu se puteau gati in camera de hotel 🙂

Insa impactul major asupra noastra (mie mi s-a acutizat alergia de pe fata) l-a avut detergentul extra-mirositor din cearsafurile de la hotel. Oricat am intins paturicile si cearsaful lui Ioan, a fost cald in camera si s-a sucit, s-a invartit toata noaptea, pana l-a facut ghem. Picioarele si ceafa s-au umplut de bubite, apoi jumatate de spate. Aici ne-am oprit din drumul nostru catre o dermatita acuta, pt ca ne-am luat picioarele (adica rotile) la spinare. Dar daca mai aveam de stat, ne intorceam ca racii, fierti si prajiti amandoi!

De acum, ne vom pregati iesirile mai bine. Aceasta mica intamplare ne-a adus aminte ca Ioan a crescut si are nevoie de mai multe lenjerii de pat din bumbac organic, chestiune pe care sunt pe cale sa o rezolv cu un satin englezesc „lux a-ntaia”, vorba bunicului meu, Dumnezeu sa-l odihneasca!

Pe plaiuri bucovinene

2 gânduri despre &8222;Ieri, in parc, o bunica si alte discutii despre bio&8221;

Care e parerea ta?

