Unde am fugit de blocajul din centrul Bucurestiului…

Ca oamenii naivi si nepregatiti, am plecat de la noi, din cartierul nostru verde si linistit catre manastirea Antim, in centru. Greseala! Nu se face asa! Pe la Budapesta, am inceput sa banuim ca ceva nu e in regula, dar ce, a ramas secretul politailor care dirijau circulatia. Mare aglomeratie, mergem catre Unirii si hai in pasaj, cu toata lumea, ca bulevardul are gard! Nimic, nicio semnalizare, Doamne fereste, ca doar orasul asta nu e locuit de oameni! Si chiar daca e locuit de unii oameni, acei oameni nu trebuie sa stie ca Piata Unirii e inchisa (ca sa nu mai aglomereze degeaba iesirea din pasajului Unirii catre Universitate). Oare toate globuletele de Craciun pe care priemeria le achizitioneaza in fiecare an, nu pot fi insotite si de umile bannere utilitatare, pe care sa scrie, macar in romaneste, „Azi e inchis”?

Dupa ce am boscorodit (dez)organizarea premeriei pt evenimentele astea obscure (de unde ar putea obtine bani de bannere), am iesit catre lacul Vacaresti, am fugit pe Splai si iata ca sotul vine cu ideea de a sari gardul in viitoarea rezervatie Vacaresti (noi tragem nadejde ca asta va fi acolo). De sarit gardul e mai usor decat pare, de sarit inapoi a fost mai greu pt mine (marginea are cam 1,50 si o doamna in rochie…). Exista si scari, mai aproape de Asmita Gardens, le-am vazut in trecere.

groapa Vacaresti de susIn afara orei nepotrivite, (ora pranzului) si a ceva gunoaie pe ici pe colo, merita cu prisosinta sa mergeti in acest parc natural, neamenjat (adica nestricat). Multime de pasari, broaste testoase si cranguri misterioase ne-au facut cu ochiul. Pacat ca nu am putut intarzaia pe acolo, din cauza soarelui arzator. Oameni care faceau plaja, pescuiau si din cate am mai citit, locuiesc in groapa Vacaresti, sunt putini si fac parte din farmecul locului. Noi ne-am propus sa ne intoarcem pe o vreme mai blanda 🙂

Calator la groapa Vacaresti

Am trecut si pe la targul Vitan si am vazut paturile intinse pe trotuar, pe care se vand toate maruntisurile posibile, intr-o inghesuiala infernala, sub nasul a 2 masini de politie romana. Pana la urma, Bucurestiul e doar un targ in care se ridica blocuri inalte, pt ca identitatea orasului o dau oamenii care sunt majoritari. Si majoritatea imi pare formata din targoveti cu pretentii de oraseni, care nu isi ascund, ca nu au cum, lipsa de educatie pentru traiul intr-o comunitate densa, incapacitatea de a comunica, de a raspunde macar „Buna ziua” la „Buna ziua”, incapacitatea de a se uita pe unde calca, de a nu te teroriza cu zgomotele revarsate din boxe… Precum Moise si evreii, ne vom mai plimba cateva zeci de ani in aceasta stare, pana aceasta generatie se va duce unde se duc toti oamenii. Noroc cu oazele de  din mijlocul orasului la care inca nu a sarit premeria gardul 🙂

http://greenly.ro/arii-protejate/rezervatia-naturala-vacaresti-trecut-prezent-viitor

Care e parerea ta?

