Andy Mihail despre AKH – despre un blog care a fost

Mi-am adus aminte de Andy, un om minunat, pe care nu-l cunosc personal. Intr-o vreme cand aveam timp, i-am citit Jurnalul de supravietuitor de la cap la coada. Acum va vorbesc din amintiri, blogul nu mai exista, sau eu nu-l mai gasesc (link-ul postat nu mai functioneaza). Andy a fost de mai multe ori la Spitalul Universitar din Viena (AKH), unde a avut probleme grave de rezolvat (transplant de plaman, proteza de sold si altele, pe care nu mi le mai aduc aminte). Erau sute de comentarii la fiecare articol si Andy raspundea la fiecare, cu o rabdare imperturbabila. Nu am avut nevoie de AKH, dar acest blog a ramas un exemplu pt mine, un fel de ideal de neatins, pentru rabdarea nesfarsita in fata suferintei umane.

Si ce e mai important, prin zeci de exemple, m-a convins ca medicina se poate face si altfel decat stim noi si intalnim pe aceste plaiuri. O medicina blanda, competenta si eficienta. Si deschisa la orice ar putea sustine si potenta interventia alopata: psihologie (imi aduc aminte ce povestea despre clovnii platiti de spital care vizitau saloanele periodic), psihoterapie, fitoterapie si alte forme de „pie” pe care noi in Romania nu le gustam deloc in domeniul medical. Ba chiar le facem de 2 parale, cu toate ca nu le cunoastem rezultatele (cum este cazul homeopatiei, dietei samd). In toata experienta mea de psiholog, am auzit de un singur medic (renumit) care recomanda psihoterapia pacientilor oncologici.

Nu dati vina pe lipsa banilor, acelasi lucru se intampla si in spitalele private. Fantoma lui Stalin ne bantuie sistemul medical si iata ce ne spune:

Educaţia este o armă ale cărei efecte depind de cine o ţine în mâini şi spre cine este ţintită.

http://www.atms.com.au/modalities/tibetan-medicine/

Te salut, Andy, oriunde ai fi!

Care e parerea ta?

