De unde mai luam bumbac organic de soi, capitolul 2

Mai multe idei se bat pe spatiul si timpul meu de blogging foarte limitat. Peste educatie, homeschooling, autooblojire, alimentatie, dependenta de alimente procesate industrial, TV, carti, carti pt Ioan, textile toxice, spalat vase, proiect de recrutare,  dependenta de mobil, alternative la viata in poliester, a triumfat bumbacul bio.

Ziceam in postul anterior despre bumbacul organic de soi, ca se gaseste bumbac organic si in Romania, prelucrat in Transilvania si exportat indata in tarile simandicoase ale Europei, sub forma de lenjerii si alte fineturi. Singurul cusur e ca tesaturile nu sunt foarte variate, dar ca si calitate, ne-au incantat. Nu se vand in Romania pt ca nu exista cerere. De ce nu exista cerere? Pt ca nu exista educatie (si nu, nu e un moft, v-am auzit :)). Iar ma repet: problema nu sunt banii, ci acceptarea faptului ca avem de schimbat ceva. Acceptarea inseamna decizie, decizia cere energie, iar noi nu investim energie pt schimbare decat cand ne loveste boala, si nici atunci. Apoi banii, care nu au fost, se duc pe medicamente. Si iata ca intr-adevar nu mai sunt.

De la Intex Nasaud, doamna Paraschiva, ne-a trimis o frumusete de cearsafuri cu elastic tricotate (Luiza, cand le-a vazut a zis instant: „Vreau si eu!”), fete de perna, prosoape. Toate sunt pentru export, probabil in Germania, au venit cu etichete, sunt certificate (de fapt fabrica este certificata sa produca, si testurile sunt certificate la randul lor). Draga doamna Paraschiva, ne-a pus si o punga zdravana de capete ramase de la croit, cu bucati de tricot, frumos colorate. Le vom folosi pentru pijamale de vara, in primul rand (n-avem) si alte lucrusoare fine. Mi-au umplut sufletul de bucurie! (o alergie la chimicale te face sa te bucuri de orice lucru bio, cat de mic; pt ca altfel, diferenta se vede dramatic, in cateva zile; iar eu, ca un bun HSP ce ma aflu, simt ca sufletul meu se umple de bubite, odata cu picioarele lui Ioan :(). Pe cei de la Intex ii gasiti cu date de contact in Pagini galbene si in baza de date GOTS.

Ne-au incantat si cu un percal des si fin, bine pieptenat, oamenii de la Textila Oltul, de unde am cumparat 42 de metri, in vreo 5 culori, cu latime intre 2,40 si 2,50. Vor iesi 6 lenjerii sanatoase si mai mici si mai mari, o husa pt bancheta din spate a masinii care ne cam incinge pielea in plimbarile de vara si ce-om mai avea nevoie. Multe multumiri doamnei Eva, care ne-a ajutat cu multa amabilitate, chiar daca Textila Oltul exporta chiar tot ce produce. Mai multe informatii despre Textila Oltul, aici: http://textila-oltul.ro/, si in baza de date GOTS.

Si daca vreti sa cititi mai multe despre cat si cum ne influenteaza ceea ce purtam, va recomand sa le cititi pe doamnele: http://oecotextiles.wordpress.com/2013/06/13/you-are-what-you-wear/#like-3163.

Din pacate, nu am nici acum fotografii ale materialelor, dat fiind ca aparatul foto nu s-a intors din calatorie. Poate dupa prelucrarea materialelor, va voi arata ce a iesit. Am gasit o croitorie la 50 de metri distanta de noi 🙂

Asa ca de incheiere, iaca diva cum isi rupe spinarea carand copilul intr-un pouch de bumbac organic, si nici ca-i pasa: Keri Russell carries around son River, 3 months, in a New Native organic cotton pouch in light blue.

Da’ de ce face asta? Pt ca stie.

river deary keri russell 06

2 gânduri despre &8222;De unde mai luam bumbac organic de soi, capitolul 2&8221;

  1. Minunate informatii pe acest blog! Felicitari! SI totusi, unde gasim bumbac organic pentru publicul larg? Eu sunt alergica si/sau fac iritatii la majoritatea absorbantelor din comert, asa ca am hotarat sa imi confectionez singura absorbante mai sanatoase. Am cautat o zi intreaga pe netul asta mare bumbac organic si nu am ajuns la nicio concluzie..Deci m-ar ajuta foarte mult un sfat! De unde sa achizitionez asa ceva?:( Multumesc anticipat!

    Apreciază

    • Buna,
      Multumesc pt felicitari, e grozav sa vad ca la intoarcerea din vacanta mea prelungita, totusi, ce-am scris aici a fost de folos cuiva :). Gasim in Ro 3 feluri de bumbac organic: tricot, satin, percal, folosite la confectionarea lenjeriilor, la Intex si la Textila Oltul. Eu pur si simplu am dat email si am telefonat, am explicat si am cerut. Altfel, in Ro, nu am cunostinta de materiale din bumbac organic. daca as avea capital, as aduce in tara si mai ales as cumpara din tara si as promova canepa, inul, matasea, lana si din Turcia, bumbac organic. Noi producem minunate jucarii din lemn ecologice, haine din lana 100%, matase si in si le exportam in tot Vestul, dupa care in mod jalnic le importam cu preturi inzecite. Si le admiram si ne inchinam la eticheta aplicata de o romanca din Bacau, in schimbul salariului minim pe economie.
      Mai la obiect, materiale diverse, inclusiv pt absorbante, am adus din Franta, de la 2 magazine: http://biotissus.com/fr/ si http://www.tissus-nature.com/fr/53-coton-nat, primul pomenit si aici: https://jurnaldecomuniune.wordpress.com/2013/04/10/ce-inseamna-clients-et-service-azi-biotissus/. Voi reveni si cu un articol referitor la ce se mai intampla online si in retail referitor la materialele bio. Noi avem resurse mari in Ro pt a produce canepa, un material de zeci de ori mai versatil si durabil decat bumbacul organic si nadajduiesc sa devin in timp un utilizator si promotor al materialelor locale. Nu’s de ce, imi plac lucrurile produse in Ro. Sa auzim numai de bine si sanatatea fie cu tine!

      Apreciază

Care e parerea ta?

