Educatie prin proximitate fata de viata si cum se schimba blogul

Blogul se schimba impreuna cu mine. Pe masura ce citesc, citesc, citesc si aplic (observati o disproportie aici? :)), imi schimb si scrisul, si organizarea si stilul de lucru. Intr-un articol al lectorului dr. Dragulinescu, gasesc toate argumentele pt a schimba: linkurile in text nu ajuta aprofundarea subiectului, dimpotriva.

Articolul l-am gasit in Familia Ortodoxa, nr. de pe iunie si se bazeaza pe 2 studii si 2 carti, ale caror concluzii sunt defavorabile Internetului ca mediu de studiu. Deci, de acum, nici un link in text! Toate referintele la sfarsit, fotografiile la sfarsit, ca sa poata citi omul concentrat mesajul (dac-o mai putea).

Din pacate, creierul copiilor, care e deosebit de influentabil, fiind in dezvoltare, se obisnuieste cu supra-stimularea produsa de internet foarte repede. Unii numesc asta „inteligenta”. Din pacate, nu este inteligenta, ci incapacitate de concentrare, care duce la nevoia de a sari permanent de la un stimul la altul. Consecinta este ca, in cazul in care copilul trebuie sa ramana la un subiect, apar rapid plictiseala si refuzul. In ziua de azi, apar si nume diverse pt aceste simptome. Unul celebru e ADHD. Tratam cu medicamente o obisnuinta proasta….? Da, deseori.

Sevrajul din aceasta obisnuinta e comparabil (daca mai e posibil, pt ca unele modificari ale creierului sunt f durabile), cu sevrajul de televizor, care e dur, va spun din experienta. Deci JR nu vede nici PC, nici TV.

Cred ca se vede ca reorganizez blogul, am pus multe articole in bara de sus, pe capitole, si mai am foarte multe de pus. Am recitit cu aceasta ocazie articole mai vechi din 2010 si am ramas cumva mirata: eu am scris astea? Mi-au placut 🙂

Just LifeFara TV, fara PC, numai viata 🙂

Biblio:

http://www.familiaortodoxa.ro/2013/06/01/efectele-internetului-asupra-atentiei-memoriei-concentrarii-si-performantelor-scolare-i/

Nicholas Carr, Tha Shallows, http://en.wikipedia.org/wiki/Nicholas_G._Carr

J.F. Rouet, J.J. Levonen, Studying and Learning with Hypertext, http://books.google.ro/books?id=S8HTBfoewmMC&printsec=frontcover&hl=ro&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false

Niederhauser, Reynolds, Salmen, Skolmoski, The Influence of Cognitive Load on Learning from Hypertext, Journal of Educational Computing Research, 3/2000

Miall, Dobson, Reading Hypertext and the Experience of Literature, Journal of Digital Information, 1/2001.

6 gânduri despre &8222;Educatie prin proximitate fata de viata si cum se schimba blogul&8221;

  1. E-atat de dulce JR al tau ca-ti vine sa-l mananci…nu ca ar avea legatura cu subiectul dezbatut, care e foarte serios si dureros.
    TV nici noi n-avem, dar PC da si il folosim intens, ne batem pe el…de la mic la mare…si nu castiga nimeni 🙂

    Apreciază

    • Si mie imi vine sa-l mananc 🙂 si are legatura cu subiectul, pt ca, venind el pe lume, ne-a pus sa ne gandim ce decizii reinnoim. Si una a fost sa nu cumparam TV si a doua, sa nu facem din PC jucarie. PC-ul e numai pt lucru si el inca n-are varsta pt a fi angajat :). D’aia l-am pus acolo pe Ioan, sa certifice 🙂

      Apreciază

Care e parerea ta?

