Sa nu treci si tu pe langa

Zilele trecute am trecut pe langa un cetatean in varsta care statea pe o banca. In campul periferic al vederii mele concentrate pe „Inainte! acasa! e tarziu si trebuie sa faci nani”, am zarit niste fasole si niste verdeturi. Eu am experiente proaste si foarte proaste cu pietarii, asa ca trec de obicei pe langa „Luati doamna rosii frumoase”, ca trenul iesit din gara.

Asa am trecut si pe langa monologul batranului: „Legume fara eeeee-uri, fasole fara eeee-uri” si am mers vreo 50 de metri, fara sa intorc capul, pana am priceput ce vrea sa spuna. Am facut cale intoarsa, cu aceeasi hotarare si am incercat sa zic si eu ceva. Dar omul a inceput sa-mi explice deja tot ce voiam sa stiu: ca are o gradina a lui la Vasilati, de 2000 de metri si e credincios si n-ar pune ee-uri la plante, il bate Dumnezeu, sa dau la copil sa vad cat sunt de bune…. I-am spus si eu ca daca fasolea e buna, ma intorc si iau de la el tot ce are. El zice: „Doamna, nu sunt in fiecare zi aici, ca merg la gradina, dar mai treceti”. Sta in blocul care margineste trotuarul meu de intors din parc.

Culmea mirarii mele e ca fasolea a fost buna. Nici atoasa, mare si frumoasa si fara probleme, cel putin la prima vedere. Am dat pe o punga maricica (aprox. un kg.), 4 lei. Si inca nu ma dezmeticesc: am un furnizor nou. Daca nu intelegeti ce-o fi asa grozav sa gasesti fasole bio pe trotuarul-de-intors-din-parc, aflati ca luni multe de zile am trait cu teama ca nu voi avea ce sa-i dau lui Ioan de mancare saptamana viitoare. Ma ajuta sora mea cu tot ce poate, dar si ea depinde de multe chestii. Asa am descoperit si site-urile si magazinele si furnizorii care apar in Bio-bookatareala si pe care ii comentez, mai ales daca am concluzii ferme referitor la produsele lor. Asociatia Prietenia (vezi pe facebook) are cu siguranta produse bio, multe si foarte bune. La magazinul Naturalia am gasit carne de pui bio pe care o voi testa (avem probleme cu carnea de la „tarile” noastre, din moment ce pasarile au mancat grau si porumb din comert, ca anul trecut a fost an greu). Au si avocado ok, rosii – pe care nu le-am testat, pere – le-am testat si sunt bune si multe altele.

Daca va intrebati de ati cauta legumele bio cand e piata plina de orice, cititi in blog despre efectul pe care il au pesticidele asupra lui Ioan. Ascuns si tacut, acelasi efect se va vedea la noi peste 20 – 30- 50 de ani. Nu va sperie perspectiva? Dar toti ne dorim sa avem parintii sanatosi, nu?

Asa ca, nu treceti pe langa batranii credinciosi fara sa-i intrebati una-alta, cand au ceva sa va ofere 🙂

http://www.yourdictionary.com/peasant

http://www.stiridecluj.ro/social/doi-englezi-cultiva-legume-la-huedin-si-traiesc-alaturi-de-tarani-vezi-povestea-lor-video

Cititi aici de ce nu scriu cu hypertext: https://jurnaldecomuniune.wordpress.com/2013/06/28/educatie-prin-proximitate-fata-de-viata-si-cum-se-schimba-blogul/

Care e parerea ta?

