Educatie prin proximitate pt adulti

Uite ca facebook nu e doar garbage bin, cum suspectam, ci gasesc in fiecare zi cate o zicala, o fotografie cum este cea de mai sus, sau articole de citit, de impartasit si apreciat. Si daca ar fi doar o zicala sau doar un site! Sunt zeci in fiecare zi de citit; parca as pluti intr-o supa informationala din care trebuie sa culeg bucatelele cele mai gustoase si sa le pun pe farfurioare, pt a le servi partenerilor de calatorie. Asta e partea frumoasa: ca poti alege. Partea urata e cand te ciocnesti de cate un gandac rau-mirositor care da zburdalnic din antene prin campul vizual. Am descoperit de curand ca exista HIDE. Insa sunt multe bucatele false, care trebuie strecurate. Am optat pt a strecura mai putin ce scriu altii pt a avea putin timp si pt ceea ce vreau eu sa scriu.

Daaaar, acolo unde e bunavointa, Dumnezeu pune mai mult decat speram :). Indiferent cat m-am simtit de incarcata, mi-am pastrat bunul obicei de a citi in fiecare zi macar o pagina folositoare pt suflet. Asta e un MUST DO in fiecare zi pentru mine (despre MUST HAVE-uri …mai rar): sa ai grija de suflet. E mult mai stringent decat spalatul pe dinti sau pieptenatul, pt ca sufletul nu se vede in oglinda totdeauna si aluneca atat de usor in uitare si regres! Mi-aduc aminte cand mi-am dat demisia dintr-un job bunicel in vanzari: cand dimineata, abia trezita, m-am uitat in oglinda si mi-am vazut cuta adanca dintre sprancene si gura stransa de inversunare. Ridurile acelea au disparut si nu le-am mai vazut pana in ziua de azi pe fata mea. Atunci mi-am vazut sufletul si cat de rau stateam din toate punctele de vedere. Am fost somera cateva luni, dar n-am murit din asta. Am avut timp de suflet si am reinceput sa traiesc.

Acum citesc Mitropolitul Antonie, „Dumnezeu si omul”, care imi readuce aminte ca

iubirea nu presupune doar „a da” si „a primi” ci si o a treia calitate: capacitatea de a te jertfi pentru persoana iubita. In timp ce, in limba engleza, cuvantul „sacrificiu”este mereu asociat cu a pierde ceva, a te lipsi de ceva….., in toate celelalte limbi stravechi, termenul „sacrificiu” provine de la „sacru” – sensul fiind „a sfinti” ceva, nicidecum „a pierde” ceva sau „a te lipsi de ceva”.

Dumnezeu si omul - Mitropolitul Antonie

Voi cum va educati sufletul?

2 gânduri despre &8222;Educatie prin proximitate pt adulti&8221;

  1. pe mine maternitatea ma face sa ma gandesc ca munca pe care o aveam inainte nu mai e de mine…ca nu as mai suporta stresul si orele neumarate peste program…. si zici ca nu se moare daca imi schimb viata…profesional:)

    Apreciază

    • Pai asa zic, cel putin pt mine. Mi-e clar ca pt Ioan sunt cea mai buna mama disponibila in univers, deci ce sa fac, sa platesc o mama mai putin buna si sa cumpar niste jucarii mai mari, in compensare cu faptul ca plec dimineata si vin noaptea, 5 zile pe saptamana? Pt mine e ilogic. Chiar daca suntem mai saraci financiar, pt mine tot ilogic e. Si poate vom fi mai bogati in alt fel. Acu’, ce sa zic, noi am luat 2 camere in loc de 3, o masina la mana a doua si am facut si alte alegeri de-astea, care nu sunt la moda.

      Apreciază

Care e parerea ta?

