Locatii exclusiviste: azi, Jurilovca

Ne-am bucurat de 2 we la mare. Primul, la 2 mai si o dupa-masa in Mamaia Nord. Nimic extraordinar: relativ murdar, aglomerat, zgomotos si prea mult pt un HSP. ca sa fie placut. Dincolo de „relativ”, ne-am bucurat ca Ioan a mancat 3 feluri de peste si a luat o balaceala, nu foarte entuziast, destul de prudent, dar macar curios.

Al doilea we, a fost insa primul we pe litoral, din scurta mea experienta, care m-a entuzismat (m-a mai entuziamat si litoralul bulgaresc candva, dar asta e alta poveste). Am stat la Jurilovca, pe malul lacului Golovita, intr-o pensiune cu 2 camere frumoase si o familie-gazda buna de pus la rana. Doamna ne-a gatit bucate din peste, ca in povesti, iar domnul ne-a trecut lacul cu barca, ca sa stam la plaja la Gura Portitei, unde se preumbla din cand in cand dl. Ponta, dl. Tarus si alte nota.(bilitati). Ce cauta aceia mari, au gasit si acestia mici: soare, mare, relaxare. La Jurilovca, preturi foarte bune, la Gura Portitei, nu am avut timp de evaluare, dar gazda ne-a spus ca sunt mari. Dat fiind ca totul se trece cu barca sau cu bacul peste lac, e logic. In apropiere de Jurilovca, daca am mai fi avut timp de stat, sunt de vizitat vestigii antice, cetati, sunt locuri de pescuit, daca am fi fost fani, sau pur si simplu, am fi putut sa pierdem vremea pe sub bolta de vita incarcata de struguri care umbreste curtea pensiunii. Plimbarea cu barca mare, (ia cam 15 persoane) a fost  pt mine o premiera absoluta si incredibil de placuta! Cred ca am inteles de ce unii oameni sunt iremediabil indragostiti de apele mari, dulci sau sarate: apa are o putere magica de a ne sustine, ceea ce nici nu e de mirare, daca din ea venim :). Si asta se simte foarte bine cand esti propulsat pe apa de un motor Yamaha si vantul iti face ochii mici!

Iar Ioan…. a fost atat de entuziasmat de mare de data asta! „Baie! Baie!” si „Mare! Mare!” erau cuvintele repetate la nesfarsit, cat il mai momeam sa stea pe plaja sa se incalzeasca. In apa, mai dardaia, ca batea vantul, eram la Gura Portitei, dar nu se lasa deloc dus inapoi. Voia sa inoate, voia sa bage capul in apa, sa faca „bac”, adica baldabac, non-stop. Si asta ne-a bucurat si pe noi, pt ca marea ajuta la prevenirea polipilor nazali (dupa cum am mai scris, polipii sunt mai frecventi la alergici, deoarece survin peste o stare de inflamatie locala).

Asa un sentiment de bine si normalitate nu am avut nicaieri pe litoralul nostru extra-mega-poluat cu muzica, chistoace si orice alta mizerie pe care o produce omul. Si acasa si la mare a fost liniste, curatenie, oamenii foarte amabili iar noi… foarte recunoscatori. Cu toate ca sederea la Jurilovca a fost ca timp foarte scurta, ca si traire a fost intensa, de neuitat din toate punctele de vedere. Noi am promis ca ne intoarcem la doamna Emilia!

http://adevarul.ro/locale/tulcea/jurilovca-gura-portitei-1_51ca99c3c7b855ff56c9cb9f/index.html

s1010023.jpg

http://jurilovca.wordpress.com/poze-de-pe-aici/

Care e parerea ta?

