Azi infiintam tara lui Ioan :)

De azi avem de lucru intens. Ca sa eliminam tot plasticul din casa, ne va lua cateva luni, ceva banuti, ceva ore la cumparaturi. Vi se pare mult? Exagerat? Ioan e clar alergic la ftalatii din apa. Cand am inceput sa recitim amandoi ce fac ftalatii baietilor, pe langa alergia lui Ioan, am decis ca e momentul sa ne mai simplificam o data viata. Ce atatea cutii si cutiute? Borcane! Ce atatea pet-uri si pet-ulete? Sticle! Ce atatea jucarii? Mai putine!

Am insa mari dileme: ce fac cu toate aceste obiecte toxice?

Le dau la groapa de gunoi? Nu e ecologic…

Le dau altor copii? Cu ce text? „Va daruiesc aceste jucarii alergene, teratogene, ca sa va jucati cu ele si sa nu puteti procrea in veci! Aaaaaaa…. am zis ceva gresit?”

Sa le dau unor persoane nevoiase cu eticheta: „Toxic”?

Poate ma ajutati cu o sugestie, am deja o sacosa de jucarii agatata in cuier si voi mai avea inca una in curand………

Cand era Ioan mic, am mai scos o data plasticul din casa, pana i-au trecut ranile din obraji, apoi am lasat-o mai moale si iata unde am ajuns.

Insa copilul asta nu se lasa otravit nicicum. De aceea infiintam „Tara lui Ioan” (dupa „Tara lui Andrei”), tara in care oamenii nu mananca otravuri, nu fac dependente si depresii, isi vad de treaba si impartasesc cu bucurie bucatele, si nu gunoaiele, se unesc si se sustin. Este o tara a copiilor, a parintilor, a fratilor si prietenilor, a bunicilor, a surorilor, in care toata lumea realizeaza cat de legati suntem unii de altii si ca schimbarea incepe de la sine. Am simtit acum cat de greu e sa schimbi ceva care e in trend: e greu, pt ca nici macar nu realizezi ca e ceva in neregula. De cand bea Ioan ftalati fara sa ne gandim la asta! Si cati copii nu beau apa care vine in camioane, sub prelate supraincalzite, vara?

Mi-am adus aminte o vorba a unei americance, nu-mi aduc aminte exact care e din toate cele pe care le citesc; zicea ca, din pacate, s-ar putea ca noi sa fim prima generatie de parinti care sunt mai sanatosi decat proprii copii. Nu e tragic? Sunt atatea si atatea cereri de ajutor pt copiii grav bolnavi si nimeni nu se intreaba: ce s-a intamplat cu ei? De ce, abia intrati in viata sunt atat de bolnavi? Cine a gresit? Ei? Noi?

PS. Ftalatii se elibereaza din plastic la o temperatura de peste 25 de grade C. Se absorb in gura, prin piele si intra imediat in fluxul sanguin. Mimeaza hormonii estrogeni, aceasta fiind una din cauzele cancerului de san.

Mai mult despre ftalati si ceea ce le datoram: ADHD, cancer etc. aveti mai jos.

http://preventdisease.com/news/09/112409_phthalates_adhd.shtml

http://preventdisease.com/news/12/100112_Air-Fresheners-Are-Toxic-And-What-You-Perceive-As-Pleasant-Is-Not-Worth-The-Damage-To-Your-Health.shtml

http://preventdisease.com/news/12/012012_The-Threat-of-Indoor-Air-Quality-From-What-You-Buy.shtml

http://preventdisease.com/news/10/062210_killing_with_laundry_detergent.shtml

http://preventdisease.com/news/13/020413_9-Concepts-Kids-Should-Learn-About-Health-Theyll-Never-Learn-In-School.shtml

http://preventdisease.com/news/10/040110_toxic_timebomb.shtml

http://preventdisease.com/news/12/030412_Exposure-To-Environmental-Toxins-Causes-Next-Three-Generations-To-Be-Affected.shtml

http://preventdisease.com/news/12/052412_Floors-That-Make-You-And-Your-Children-Sick.shtml

 

13 gânduri despre &8222;Azi infiintam tara lui Ioan :)&8221;

  1. Buna,

    Plasticul… de mult ma gandesc si la el…Si la jucariile roase pentru dintii…Ieri Matei cand eram in bucatarie si gateam a scos din dulap tot ce era acolo si ce sa vezi ..90% cutii, casolete, cutiute, etc. Le-am adunat frumos pe toate separat si la gunoi…sunt oameni care le aduna si le vand pentru cativa banuti…

    E plastic peste tot…de la biberoane, jucarii, storcator de fructe, robot de bucatarie, odorizant pentru wc. Cred ca daca am scoate tot ce este plastic dintr-o casa am ramane cu mai mult spatiu vital nu doar fara ftalati, spatiu sa ne putem misca…
    Si uleiul de masline l-am transferat intr-o sticla „de sticla”:). Insa nu sticla inchisa la culoare ca nu am inca…
    Am inceput sa caut producatori, meseriasi care fac jucarii din lemn….partea sensibila e ca preturile sunt cam mari…dar vedem ce putem face, decat 10 jucarii din plastic 2 din lemn, ma gandesc si in timp sa-l invatam sa-si faca singur ce vrea el…

    Numai bine tuturor si o saptamana cu spor si multa bucurie!

    Apreciază

  2. Pai si ce apa beti? Noi am descoperit recent fantana aia la 200m de langa Primarie, la Obor. Chiar e buna apa. Nu citisem de ftalati dar pur si simplu simteam un gust de plastic foarte puternic in apele cumparate. Dupa aia am vazut pe langa noi depozite unde tineau bax-urile in soare, stive imense sub 40 de grade.
    Deci noi de-acolo ne aprovizionam mai nou, o data pe saptamana.Urmeaza sa ne facem rost de niste damigene de sticla.

    Apreciază

    • Da, si eu ma gandeam, dar am o retinere, dat fiind ca stiu ca ii intoxica pe copii, plasticele astea. Si mi-e greu sa le arunc in ghena, cred ca asta e lacomie, nu? Am dat bani pe ele… si ma gandesc sa le foloseasca totusi cineva. Cutiile de plastic merg perfect pt suruburile sotului, dar cu jocuri de constructie, ce sa faci? Problema e ca vara, ftalatul e foarte solubil in transpiratie si intra in sange direct prin piele sau prin mucoasa bucala. Ce porcarie! Ioan deja nu mai are bubite si de 2 zile am schimbat apa…

      Apreciază

Care e parerea ta?

