La Multi Ani! Buna dimineataaaaaaaaa! Ati scris obiectivele pentru 2014?

Nuuu???? Nu ati scris obiective pentru 2014? Nicio problema, nici acum nu e tarziu sa va apucati de treaba.
Da’ de ce, haah-haah, sa scriem? Si ce sa scriem?

images http://cdn.lolzbook.com

 O, da, e bine sa ne gandim inainte sa scriem. Am un caietel care are cam 10 ani si la inceputul lui am scris acum poate 8-9 ani niste cuvinte simple, care pentru mine la vremea respectiva insemnau obiective. Niciun miracol la mijloc, toate acele cuvinte au devenit realitate intre timp, chiar si cele care pareau improbabile sau putin controlabile. Avem particularitatea aceasta interesanta, de a duce la indeplinire ceea ce decidem. Constient sau inconstient, bun sau ne-bun, pentru viata sau moarte, ceea ce scriem, tindem cu putere sa punem in realitate. Daca nu cumva exista un conflict interior de interese.
Cand lucrurile sunt clare, ceea ce scriem, apare repede. Deci nu va repeziti sa scrieti! E periculos, deoarece veti capata ceea ce cereti si scrie la Evanghelie, ca noi nu prea stim ce cerem. Asa ca va rog, va rog, ganditi-va bine inainte de a scrie sau stergeti si scrieti mai detaliat. Fiti mai chibzuiti decat pantera roz, careia i-a cazut un seif plin de bani in cap si a facut-o biscuit :).
Doua observatii: anul acesta am inceput cu „vreau sa”, in alti ani am scris obiectivele ca niste liste de cuvinte sau „sa…merg/fac”. Pentru fiecare, cuvintele si formularile sunt personale si functioneaza altfel, deci nu va agatati de asta. Recomandarile generale sunt pentru formularea actionala (cu verbe multe), dar, dupa cum se stie, persoana scapa statisticilor :). A doua observatie: orice obiectiv trebuie scris, gandit, rostit „cu Voia lui Dumnezeu” inainte de orice, pentru ca, dupa cum am mai spus, noi nu stim ce cerem, in raport cu consecintele pe termen lung. Cand il punem pe Dumnezeu inaintea noastra, a vointei noastre, ne punem sub protectia Lui, ceea ce e cel mai bun lucru pe care il putem face (mai bun si decat scrierea obiectivelor).
Si ta-da-dam, lista mea de obiective, nu neaparat pentru 2014, ci pentru viata:

– Vreau sa merg duminica la liturghie de la inceput (chestie dificila pentru o familie de melci :))
– Vreau sa postesc dupa randuiala data de parintele duhovnic (grea treaba gatind pt Ioan….)
– Vreau sa-mi fac upgrade la randuieile bisericesti (glumesc, ce upgrade, sunt total afoana, o iau de la 0)
– Vreau sa ma spovedesc in fiecare luna
– Vreau sa-mi fac rugaciunile cu regularitate
– Vreau sa fiu mai iute la iertare, multumire si rugaciune
– Vreau sa merg zilnic cu Ioan la inchinare
– Vreau sa citesc o carte folositoare sufletului pe luna de la cap la coada (pentru mine, inseamna sa citesc cu atentie, nu in diagonala; dupa cum se vede, calitatea se impune in fata cantitatii, pe vremuri citeam o carte pe saptamana)
*****************************************************************************************************************************
– Vreau sa invat tot timpul despre: a fi parinte, homeschooling, bio-mancare, bio-textile, bio-casa, bio-gandire, bio-vorbire, bio-simtire si tot asa; in 2013 am invatat ca varul inhiba mucegaiul, dar ca poti avea mucegai sub podea; am gasit un magazin de textile bio nou, am cumparat textile bio din Romania si am facut lenjerii; in 2014 vreau sa continui sa invat si sa aplic in directia asta

– Vreau sa invat sa desenez/pictez de la nepoata-mea
– Vreau sa exersez desenatul/pictatul cu Ioan si singura
– Vreau sa scriu un articol/zi pentru blog
– Vreau sa-mi ilustrez articolele si sa postez fotografii proprii, sa termin cu vanturarea Internetului
– Vreau sa-mi redefinesc munca in asa fel incat sa implice mai putin PC, sa pot munci din parc si din gradina (un obiectiv vag, pentru ca nu m-am lamurit inca tot ce ar implica aceasta redefinire)
– Vreau sa am un venit decent cu un timp de munca decent (altul, in curs de definire….)
– Vreau sa-mi simplific viata non-stop
– Vreau sa primesc in dar o mama (e o metafora, dar am nevoie de cineva care sa aiba grija de mine si de Ioan din cand in cand)
– Vreau sa merg cu bicicleta din primavara, cat de mult se poate; imi doresc o megatricicleta, dar e scumpaaaaaa (~ 8000 de ron) si nu am parcare pt ea
– Vreau sa gatesc mai mult, mai diversificat, mai delicious, mai multe cruditati, mai bio….
– Vreau sa fac un bazar caritabil cu lucrurile care sunt in plus prin casa (tone de carti…). Beneficiari? Femeile de la ACSIS.
– Vreau sa vorbesc mult mai putin la telefon si mai mult pe Skype
– Vreau sa-mi respect mai mult introversia si sistemul nervos sensibil (cititi „Quiet” de Susan Cain, ca sa aflati in detaliu ce trebuie sa fac pt asta; eu am capatat-o de la o inima buna, care pastoreste un yahoo group)
– Vreau sa-mi respect curajul si bunavointa si sa fac uz de ele cu discernamant, ce o mai fi insemnand si asta (precum in pilda lui Hristos cu porcii si cele folositoare aruncate inaintea lor, „ca nu cumva sa se intoarca si sa va rupa”)
– Vreau sa pun la un loc o lista de resurse pentru homeschooling si sa vizitez mai des anticariatul Ex Libris
– Vreau sa-mi imbunatatesc profilul linkedin si sa ma scolesc integral de la niste experti in social media recruitment and sales
– Vreau sa fac un cont de Twitter, sa construiesc o retea si sa postez zilnic (dupa regulile lui Guy Kawasaki)
– Vreau sa am un program zilnic care sa ma protejeze de epuizare (si pe Ioan de consecintele epuizarii mele)
– Vreau sa ies o data pe luna din rutina (sa ies cu o prietena, sa fac ceva nou)
– Vreau sa merg saptamanal la cursul de dans contemporan
– Vreau sa imi cumpar/confectionez un rucsacel frumusel (care sa inlocuiasca geanta pe veci; de cand nu mai port geanta mi s-a imbunatatit mult starea coloanei)

Si lista e deschisa…. to do, to do, to do. Ma gandesc sa le revizuiesc din cand in cand si sa mai adaug/clarific cate ceva.

Aveti ceva de adaugat? V-ati gandit sa va scrieti obiectivele vreodata? (nu pe blog…. in agenda, in PC, pe un servetel…:)).

6 gânduri despre &8222;La Multi Ani! Buna dimineataaaaaaaaa! Ati scris obiectivele pentru 2014?&8221;

  1. Esti super tare! Primul meu obiectiv pe anul asta este sa imi scriu o lista de obiective cum ai facut tu. Stiu ca functioneaza si cu toate astea n-am mai facut-o de ani buni…habar n-am de ce. Te pup cu drag si mai scrie ca tare mult imi place ce citesc

    Apreciază

Care e parerea ta?

