Ce am mai invatat de la linkedin

Am invatat multe de la linkedin, si anul trecut si anul acesta. De exemplu, ca sa-mi intre mai bine in cap ca nu tot ce zboara se mananca, m-am conversat cu un handsome guy de la Dell UK care isi folosea corporate reputation ca sa-si puna pe picioare agentia proprie. Nu mi s-a parut foarte convingator discursul lui, tinand cont ca era contradictoriu, deci n-am mai auzit de el. Ce imi place in linkedin este ca politetea conteaza, conteaza enorm. Eu sunt o creatura politicoasa de felul meu si cred ca e prima data, profesional vorbind, cand simt ca aceasta caracteristica a mea e apreciata cu adevarat. Face diferenta. Deseori politetea e considerata artificiu sau pierdere de vreme, insa zau ca mie imi aduce si contacte noi, candidati si uneori chiar mesaje cu invataminte. M-am conectat cu un american care vinde masini. In 5 minute am primit un mesaj care vorbea asa frumos despre cat de grabiti suntem si ca ar trebui sa nu uitam good old times si Happy New Year si zau ca as fi cumparat o masina de la tipul asta, daca as fi locuit pe-aproape de el! M-a dat pe spate, ce marketing domle’!

Asta ar fi trebuit sa fie un articol aniversar, asa ma gandeam: „Cand o sa fac 5000 de contacte pe linkedin, o sa scriu un articol despre recrutarea-cu-costuri-aproape-zero si o sa zic frumos despre viitorul recrutarii, care va fi, in 3 expresii: globala, mediat de internet/tehnologie si aproape fara costuri administrative”. Si tot asa. Intre timp, cele 5000 de contacte s-au facut mai multe, joburile mai putine si munca, tot munca.

As vrea sa multumesc open networkerilor din linkedin, in mod public si cu reverenta. Cand mi-am epuizat reteaua ca si cautari, ei mi-au dat aripi spre noi candidati:). Dar si in casta asta, in care am intrat si eu, sunt unii care isi fac treaba, altii care ne fac sa radem, altii care ne enerveaza de-a binelea. Sunt open-ii adevarati, care accepta conectarea intr-un minut, o zi, o saptamana. Sunt altii care nu dau accept niciodata. Altii, iti blocheaza accesul la conectare, cerand o adresa de email pe care au incuiat-o in seif. Altii scriu cu mandrie in profil ca sunt open-networkeri in propria retea! (la asta am ras mult si apasat). Si cate si mai cate chestii „open”. Sunt chiar persoane care isi cauta job si nu-si dau seama ca nu pot fi contactate pt ca au blocat voluntar accesul la profil. Unii se conecteaza, apoi iti cer „Like” pe facebook :).

Daca stau sa ma gandesc, experienta ma face sa inteleg politica Linkedin de a te conecta doar cu cei pe care ii cunosti. Lumea e diversa, exista spameri, hackeri, virusi samd. Totusi, nu e o ipocrizie sa ai membri in Linkedin cu 44.000 de contacte si sa vinzi servicii de recrutare si in acelasi timp sa pretinzi ca „la noi toata lumea cunoaste pe toata lumea”? Obligatoriu, mon cher! Mneah, inca un paradox al lumii noastre… Sa auzim numai de bine 🙂Open networker game

Care e parerea ta?

