Ce mai invatam noi

Ioan isi trage scaunul langa dulap: „Dau povetea mai tare… dau povetea mai incet”. Ioan isi trage scaunul langa chiuveta: „Ma pal pe maini… ingur, ingur!” Ioan isi trage scaunul langa chiuveta din bucatarie: „Pal vazele”. Ioan invata, eu ma bucur. Are deja geanta lui cu masinute, dupa cum se vede 🙂

P1010937

Si eu invat, de la Sfantul Porfirie:

„Sa te rogi si, atunci cand trebuie, sa le vorbesti copiilor cu iubire. Mai mult sa te rogi si mai putine cuvinte sa le spui celorlalti. Sa nu devenim stanjenitori, ci sa ne rugam tainic si apoi sa vorbim, iar Dumnezeu ne va incredinta launtric daca este primit de ceilalti cuvantul nostru. daca nu-i primit, nu mai vorbim. Ne vom ruga, numai, in taina. Caci si prin a vorbi devenim stanjenitori si-i facem pe ceilalti sa se impotriveasca, si cateodata sa se razvrateasca. De aceea este mai bine sa le spuna cineva in chip tainic, in inima celorlalti, prin rugaciunea tainica, decat in urechile lor.  Asculta-ma: sa te rogi, apoi sa vorbesti. Asa sa faci copiilor tai. Daca le dai necontenit sfaturi, o sa devii plictisitoare, si cand vor creste, vor simti un fel de apasare.”

Da, apasarea anxietatii pe care o transmit fara sa-mi dau seama, trancanind si trancanind „de bine”.

Sa spui: „Doamne Iisuse Hristoase, lumineaza-mi copilasii. Eu Tie Ti-i incredintez. Tu mi i-ai dat, dar eu sunt neputincioasa, nu pot sa-i pun pe cale. Pentru aceasta, te org, lumineaza-i”. Si Dumnezeu le va vorbi, iar ei vor spune: „Oh, nu trebuia sa o necajesc pe mama cu ce-am facut!”

Cat de greu imi e sa inchid gura atotstiutoare a egoului si las pe Dumnezeu sa vorbeasca!

Acesta este lucrul desavarsit. Mama sa-I vorbeasca lui Dumnezeu, iar Dumnezeu sa-i vorbeasca copilului. Daca nu se face asa, atunci spui, spui, spui …. totul „la ureche”; la sfarsit devine un soi de asuprire. Si cand copilul creste, incepe sa se impotriveasca, adica sa se razbune intr-un fel pe mama si pe tata, care l-au asuprit.

In vreme ce, atunci cand cresc in libertate, vazand in acelasi timp pilda celor mari, ajung sa ne bucure in toate. Acesta este secretul – sa fii bun, sa fii sfant, ca sa insufli, sa iradiezi.

Prin credinta se risipeste nelinistea.

http://www.librariasophia.ro/carti-ne-vorbeste-parintele-porfirie–so-1928.html

6 gânduri despre &8222;Ce mai invatam noi&8221;

Care e parerea ta?

