Mama in misiune

„Mum on a Mission” este un premiu pentru mame implicate in imbunatatirea lumii, despre care am aflat citind unul din multele bloguri la care sunt abonata. Si mi-a sunat bine… Pur si simplu, ma defineste, sintagma asta.

Zilele acestea in care nu am scris la blog, am contribuit putin la scrierea unui proiect pt ACSIS, asociatia de parinti pentru parinti, unde sunt voluntar (cand mai pot, adica rar). Daca acest frumos proiect va iesi cum l-am creionat (restul echipei cu munca si eu – cu obsesia mea bio :)), Romania va avea in sfarsit, un producator certificat GOTS de textile diverse, pentru casa, copii si ce-o mai fi, care va da o mica parte din productie in tara. Si nu va fi o fabrica oarecare, ci o intreprindere sociala, in care vor lucra mamici cu copii mici, mamici cu mari necazuri. Mare parte din productie va merge bineinteles la export, pentru a asigura supravietuirea intreprinderii, dar si romanul va avea de unde lua un produs din bumbac organic certificat la un pret rezonabil. Nu vor fi moca, dar vor fi cupoane, vor fi capete de productie si nadejdea mea este ca tot omul ce va cauta, va avea ce gasi. Aici, in Romania.

Pentru proiect am primit binecuvantarea duhovnicului in urma cu mai bine de un an, iar eu ma gandesc la el de cel putin 2, pe cand era dermatita lui Ioan in floare. Apropos, dermatita l-a parasit pe Ioan si a ramas la mine, dar asta e alta poveste. Anul acesta, parintele m-a intrebat ce – am mai facut cu hainutele bio. M-am vaicarit: „Parinte, n-avem cum, n-avem cu cine, n-avem bani…”. Parintele m-a incurajat si mi-a spus textual: „Veti gasi cu cine, veti gasi un investitor…”. In gandul meu, mi – am zis ca poate stie dumnealui de vreun om interesat de genul asta de intreprinderi si poate mai tarziu imi va spune cine… Dar in 2 zile, am aflat ca ACSIS scrie un proiect! Iar in curand, vom afla parerea finantatorului despre ce am scris. Daca aveti orice fel de sugestii, le astept cu interes!

Am mai scris un proiect in 2010 pentru o intreprindere sociala cu acelasi obiectiv, proiect care este neevaluat pana in ziua de azi, marturie a falimentului POS-DRU…

Daca e nevoie, o voi mai lua de la capat inca de cate ori e nevoie, pentru ca am realizat acum ce am eu de facut in lume: sa o schimb, schimbandu-ma pe mine. Sa ma schimb, si astfel, in modul cel mai practic, sa fac pentru Ioan un colt de lume in care mancarea e mancare, nu suma de pesticide, hainele sunt haine, nu gramada de pesticide si vopseluri toxice, casele sunt case, nu surse de boala si chin, iar sanatatea e sanatate, nu marketing pt caca in cutiute de medicamente. Si educatia, ceva mai mult decat dresaj de maimute. Iar sufletul, mult mai mult decat o vorba goala. Pare mult?

Bineinteles, toate acestea, impreuna cu voi.

ACSIS este aici: http://www.acsis.ro/. Puteti cumpara de la ele jucarii textile, puteti sa dati 2% pt ele, puteti adopta mame si copii la distanta, puteti pune o vorba buna la departametul de marketing al companiei pentru ele (pt CSR), puteti face voluntariat. ACSIS ajuta mame care se lupta sa-si tina copiii langa ele .

Care e parerea ta?

