De ce n-am fost, nu merg si nu voi ajunge la circ

Asta este o decizie veche… cred ca de pe vremea cand citeam Fram, ursul polar. De cand am devenit putin constienta de suferinta enorma din spatele draperiilor, nu mi-am propus, a fost usor sa evit circul. Ioan a adus discutiile despre circ la noi in familie. Decizia mea copilareasca, veche de cand lumea, a fost reactivata: nu platesc pentru chinuirea animalelor. Platesc trapezisti, clovni, gimnasti, echilibristi, iluzionisti, dar nu platesc dresura animalelor, nu platesc folosirea lor in numere de circ, nu platesc chinuirea si purtarea lor de colo-colo in Dumnezeu stie ce conditii. Si cum toate intra in acelasi bilet, circul ma poate astepta mult si bine.

Si Ioan va sti, cand va veni timpul. Va sti ce este dincolo de draperii: custi; dincolo de custi: bete, bice, bastoane electrice, carlige, mancarea ca recompensa pentru performante absurde (vezi elefantul pe minge…); dincolo de bataia, incarcerarea si infometarea animalelor: cruzimea omeneasca. Doar n-o sa platesc pentru asta.

 

6 gânduri despre &8222;De ce n-am fost, nu merg si nu voi ajunge la circ&8221;

  1. Eu nu merg la circ sau la zoo. Animalele merita deseori mai mult decat unii oameni. Ne-au trebuit secole ca sa renuntam la circul cu gladiatori cu toate ca la paine si circ nu. Poate ca o sa vina o zi in care o sa renuntam si la custi, colivii si circuri de animale pentru oameni.

    Apreciază

    • Buna, de acord, nici eu nu merg la Zoo, chiar am o idee fixa ca ar trebui desfiintate (mai ales ca nu au nimic asemanator cu un cadru natural, in Ro, cel putin). Insa sa stii ca oamenii sunt pretiosi, ca orice alta forma de viata, chinuita, sau nechinuita. Chinurile ii duc pe oameni, din pacate, la medicament, la buton, la tragaci. De aici, omul pare mai rau decat animalul, dar sa stii ca nici asta nu este. Doar fiinte chinuite.

      Apreciază

    • Buna! Ai dreptate. Mai am un exemplu: in manualul de biologie de a XI (la care am dat si eu examen la faculta candva), cum se diseca o broasca! Cum se infige un carlig in planseul bucal si se sectioneaza nervul sciatic, ca sa vada omul in formare, la 17 ani, ce inseamna stiinta! Majoritatea adultilor pe care ii cunosc ar lesina la asta…

      Apreciază

Care e parerea ta?

