Am testat si recomand: absorbante textile

De mai bine de 9 luni fac teste pentru un produs nou pentru mine, inainte de a ma hotari sa il recomand: absorbantele textile. Anul trecut, in septembrie, am primit de la o buna prietena, acest set cadou, de ziua mea:

Si m-am indragostit de el instant, eu fiind alergica la absorbantele obisnuite. Pe de alta parte, utilizarea unui absorbant textil difera nitel de cele de unica folosinta, asa ca mi-a luat o vreme sa ma obisnuiesc cu ele. M-a ajutat insa experienta scutecelor textile pe care Ioan le-a folosit si eu le-am administrat. Ce este in aparenta prohibitiv la absorbantul textil este pretul, care pe moment pare mare, insa dupa aproape un an de utilizare lunara, este infim.

Motivatia principala de a renunta la absorbantul de unica folosinta pentru cel cel textil, dincolo de alergie, este simpla: absorbim din chimicalele folosite la realizarea absorbantelor, iar gelul absorbant este si el, (ce ironie!) la randul lui absorbit prin piele. Cantitati mici si constante se acumuleaza in tesuturi si daca nu sunt eliminate eficient, tind sa modifice celulele pe care le intalnesc in cale si din pacate nu sunt modificari de dorit… In plus, electricitatea statica creata de plasticul din absorbante, face rau fertilitatii, mai ales combinata cu plasticul din ciorapi, poliesterul din haine, plasticul din scaune, din banchetele masinilor si… cam de peste tot, nu?

Destule argumente pentru mine sa ma apuc de treaba si sa-mi fac propriile mele absorbante, cu materialele mele, asa cum le-am vrut. Si iata ce-a iesit:

P1020213

Absorbante textile din bumbac organic, poliuretan si bumbac obisnuit: nu creaza electricitate statica, au putere de absortie medie, foarte subtiri si confortabile. Fara plastic.

P1020211

Absorbante textile din bumbac organic absorbant, poliuretan si bumbac obisnuit: nu creaza electricitate statica, au putere de absortie foarte mare, subtiri si confortabile. Fara plastic.

Am scris ca absorbantele mele nu au plastic, de ce? Exista 2 feluri de poliuretan folosit in produsele textile: unul, mai ieftin, la care pelicula impermeabila este depusa pe suport de poliester; al doilea tip, mai scump, la care pelicula de poliuretan impermeabil este depusa pe bumbac organic. L-am ales pe cel cu bumbac organic tocmai pentru a evita electricitatea statica.

O sanatate excelenta va doresc!

De citit: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/05/22/feminine-hygiene-products.aspx

8 gânduri despre &8222;Am testat si recomand: absorbante textile&8221;

  1. Buna Mady,
    Citind articolul tau mi-au rasarit in minte cateva intrebari:
    – cum difera utilizarea acestui tip de absorbant fata de cele obisnuite, adica cum faci ca sa-ti fie usor in acea perioada (cate folosesti, cum le speli, ce faci cand esti in deplasare)?
    – si eu sunt tentata sa-mi cumpar asa ceva (desi nu am reactii alergice „vizibile” la cele normale), dar si mai mult mi-ar placea sa-mi fac singura, asa ca daca poti sa-mi spui de unde iti procuri materialele si care ar fi „procedura” de fabricatie?
    – nu am putut sa nu vad cat de bine sunt cusute, ce masina de cusut folosesti? Ma tot gandesc sa-mi iau o masina de cusut electrica, dar as dori sa o utilizez si la blugi, dar si la materiale mai subtiri (ex. cearceafuri, bluze din bumbac, etc.), tu ce recomanzi?

    In speranta ca nu ti-am rapit prea mult timp cu cititul si raspunsul,
    Multumim mult pentru informatii!

    Mihaela

    Apreciază

    • Buna, merci de comentariu, ai dreptate, sunt multe lucruri de clarificat dupa 9 luni de utilizare! Sper ca maine sa pot scrie continuarea la articol, ca sa raspund la toate intrebarile tale! Te mai astept, numai bine!

      Apreciază

  2. Sa iti dea Dumnezeu sanatate pt articolul asta!! Sunt disperata (am fost…inainte de articolul tau :)…nu vrei sa stii ce reactii alergice am la absorbante (inclusiv cele sensitive sau „cotton like”)…am incercat TOT de pe piaata!!!…merci din suflet de Pont!!!! Te pup!!!!

    Apreciază

Care e parerea ta?

