Am testat si recomand: absorbante textile-II

P1020313

Toate culorile

Pentru ca sunt mai multe chestiuni de lamurit, continui cu partea practica a creatiei si utilizarii 🙂 absorbantelor textile. Am 3 primite cadou si 15 confectionate, 10 subtiri (3 straturi) si 5 absorbante heavy-duty (4 straturi). Nu le folosesc niciodata de pe toate, deci pt mine (heavy user) sunt suficiente.

Curatarea absorbantelor este usoara, respectand urmatoarele reguli: imediat dupa utilizare, absorbantul se arunca in apa rece sau se lasa sub jet de apa rece; recipentul pt spalat nu trebuie sa fie mare (folosesc unul de un litru); dupa ce au stat cateva ore in apa rece, se pun sub un jet de apa rece din nou; apoi se trec in apa fierbinte si se pune sare innalbitoare direct pe pete, eventual se freaca unul de celalalt ca se intre sarea intre fibre; dupa o innalbire-doua, sunt ca noi, dezinfectate si frumoase; se clatesc bine si asta e tot; se pot calca sau usca la soare pt dezinfectare suplimentara. Am folosit si sapun de casa uneori, la cele heavy-duty, deoarece bumbacul organic din interior este foarte incapatanat si nu lasa sa iasa mai nimic :). Alt sapun nu recomand, pt ca totul lasa urme invizibile.

In deplasare, iau sarea innalbitoare cu mine, iar apa rece/calda gasesc. Sarea pe care o folosesc (Ulrich Naturlich la kilogram) este economica si ca pret si ca utilizare, eficienta si nu agreseaza tesaturile, cum mi s-a intamplat cu sarea englezeasca, de exemplu, care e mai scumpa si mai rea cu mainile! O iau de la magazinul online Hiphip, link mai jos.

Materialele se pot cumpara in functie de necesitati, din diferite surse: cele bio din magazinele pe care le voi enumera in postul urmator, iar cele conventionale din magazinul Obor sau alte magazine de profil, care au materiale naturale. Chiar daca nu aveti reactii alergice la poliester sau alte materiale sintetice din textilele in amestec cu bumbac, ele isi fac „treaba” si elibereaza mizerie (aka chimicale) sau creaza camp electrostatic, non-stop.

Pentru realizarea tamponului este necesar un tipar, pe care il puteti „imprumuta” de la un absorbant convenabil. Pot posta un tipar chiar aici, cel pe care il folosesc eu. Doreste cineva?

Procedura de fabricatie este simpla: se suprapune tiparul peste fiecare material, se traseaza conturul si se decupeaza. Am folosit 3 straturi pentru un absorbant subtire: exterior 1 si 2: finet, interior: poliuretan pe bumbac organic, vizibil in acest articol. Si 4 straturi pentru un absorbant serios si fara pierderi nocturne: exterior 1 si 2: finet, interior 1: poliuretan pe bumbac si interior 2: absorbant bumbac organic (gen prosop).

Absorbantele sunt cusute de masina doamnei Dorina, din Ion Tuculescu, 31, este o masina profesionala Brother si costa 2000 de RON. Eu m-am lasat de cusut, aveam o masina imprumutata, o Singer Mademoiselle, de vreo 500 de RON, care cosea orice material subtire sau gros (am cusut si eu cateva chestii pt Ioan). Dar pur si simplu este mai rentabil pt mine sa ma duc la croitoreasa, uite aici:

Croitoria

In loc de Sapte carari, acum este croitorie :), Ion Tuculescu, 31

Am mai multe produse in lucru si voi scrie despre ele detaliat, de aceea poate va foloseste sa stiti locul.

La cat mai multa sanatate feminina!

6 gânduri despre &8222;Am testat si recomand: absorbante textile-II&8221;

  1. Inspirata de tine mi-am facut si eu, in niste resturi de material din acasa (un bubmac cam ca finetul). Pt prima data in viata dupa o noapte la menstruatie nu am nevoie de dus sa calmez pielea iritata de plastice.
    Voiam sa te intreb daca ai pus capse si cum? nu am folosit niciodata. Ai folosit aparat de montat?

    Apreciază

      • hai ca am reusit sa pun si capse. Mi-am luat pistol si capse. Sunt super incantata.
        Ale mele sunt din alea subtiri pt zilele usoare. O sa imi fac si pt heavy days, sa imi caut bumbac tratat cu poliuteran, inca nu vizualizez cum tre sa arate…:D

        Habar nu am de ce nu incercai sa lef ac pana acum …

        Apreciază

        • Bună, sa le folosești cu placere, le am de ani de zile și le voi mai folosi câțiva ani :). La următoarele pun și capse. Bumbacul cu poliuretan are o fata de tricot subțire, cealalta fata e lucioasa și are pori. Nu am găsit în România acum 5 ani, dar tot ce e posibil ca s-a schimbat situatia!

          Apreciază

  2. Daaaaa…vrem tiparul!! Dar cred ca o sa le dau in cartier la croitorie…2000 lei mi se pare cam mult pt trasul la masina a unor „pamperasi”…am o croitorie in cartier si pt ca are Sef un barbat o sa inventez eu o poveste…cum ca sunt pampersi pt catei…
    Aaaaa…si mai am o rugaminte…dezvolta putin – „sarea de inalbire”…nu am folosit niciodata…sincer…nici nu stiam ca exista…
    Te pup!

    Apreciază

Care e parerea ta?

