Exista viata dupa gluten: prima saptamana

Ieri s-a implinit o saptamana de cand am renuntat la dragele mele PPP (paine, pizza, paste)… la glutenul din ele, si starea mea s-a imbunatatit considerabil. De 2 zile ma trezesc din proprie initiativa, odihnita si bine dispusa. Ieri am facut o plimbare de 3 kilometri si seara eram rezonabil de obosita. Durerile de gat si articulatii sunt cam la 50%, iar cele de spate au ajuns la un rezonabil 20%. Daca inainte ma trezeam de durere de 5-6 ori pe noapte, acum poate ma trezesc o data. Deci mi s-a imbunatatit somnul considerabil. De dermatita atopica am uitat aproape complet, nu mai bubite, nici mancarici, deci am o mare speranta ca am rezolvat si misterul dermatitei lui Ioan. Ma pot concentra pe termen scurt, deci ieri am si muncit ceva usor 🙂

La ce ma pot astepta de acum incolo? Cam in 3 luni sa imi recuperez capacitatea de munca pe care nu am avut-o niciodata din cauza glutenului. Probabil cam in acelasi interval de timp voi avea o flora intestinala sanatoasa, care imi va reda sanatatea si mie (stiati ca microbiomul intestinal sanatos poate produce vitamina C pentru omul cu care conlocuieste?). Cam in 6 luni si mai mult sa-mi recapat sanatatea articulatiilor (care acum troncane si tiuie si piuie la orice efort mai serios), a oaselor si dintilor (care trebuie sa fie vraiste din lipsa de calciu si vitamina D). De asemenea, nadajduiesc sa fi scapat in veci de simptomele neurologice (dezorientare, ameteli, probleme de concentrare), dar si de hipotiroidie si problemele cardiace care imi dadeau tarcoale.

Ce ma astepta? Marti si miercuri, saptamana anterioara, am avut simptome de otravire dupa ce am mancat pizza bio, facuta de mine integral si paste bio cu legume: greata, diaree, tensiune scazuta, epuizare, ameteli, dificultate de concentrare. Aveam deja de 2 saptamani  dermatita atopica din cap pana in picioare si simptomele de mai sus, mai suportabile insa. Mai aveam si rau de miscare, chestie de care scapasem cu 10 ani in urma. Daca nu ma lumina Dumnezeu ca glutenul ma otraveste progresiv…. aveam toate sansele sa ajung precum Bogdan, Dumnezeu sa-l odihneasca!

Nu intamplator, intre scleroza laterala amiotrofica galopanta de care a suferit Bogdan, si intoleranta la gluten s-a stabilit o conexiune confirmata stiintific:

Toti ajungem mai devreme sau mai tarziu dincolo… insa eu am copil care saptamana viitoare face 4 ani si m-am rugat la Dumnezeu cu lacrimi sa ma ajute sa il cresc. Si Dumnezeu m-a ajutat.

Acum dau mesajul mai departe: daca aveti acnee, hipotiroidie, alergii sau boli autoimune, faceti o proba si renuntati la gluten (PPP) 3 luni.

Dar despre asta mai vorbim…..

4 gânduri despre &8222;Exista viata dupa gluten: prima saptamana&8221;

    • Analize se pot face la mai multe laboratoare: Synevo, Gral am vazut eu. Problema analizelor este ca sunt partiale: trebuie sa va testati sensibilitatea la mai multe fractiuni proteice ale glutenului si la mai multe tipuri de intolerante la gluten. Pentru moment, am retras glutenul complet si avem rezultate foarte bune. Din cate am citit, acesta este testul cel mai exact de determinare a unei intolerante sau sensibilitati alimentare.

      Apreciază

  1. imi permit si eu o completare:)

    „stiati ca microbiomul intestinal sanatos poate produce vitamina C pentru omul cu care conlocuieste?”

    Deocamdata s-a descoperit ca ascorbatul poate fi sintetizat doar de catre bacterii destul de patogene pentru om (din genul Corynebacterium),. S-a avansat teoria ca organismul se imbolnaveste atunci fix din considerente de hipovitaminoza C sau de avitaminoza, pentru a restabili datorita agentului cauzator al difteriei un oarecare echilibru in concentratia de vitamina C din organism (ceea ce pune intr-o alta lumina prezenta patogenilor in organism si nu numai).

    In ceea ce priveste lipsa vitaminei D, corelata cu durerile articulare, musculare si starea fizica anterioara dietei se poate datora si unei expuneri la soare destul de reduse, insotita de o diminuare a miscarilor locomotorii (o plimbare de 10.000 de pasi pe zi este sfanta pentru astfel de simptome)

    Apreciază

    • Licurici frumos, merci de comentariu, chiar aduce info in plus. Am un stil de viata foarte sanatatos, cu 2 plimbari zilnice in parc (uneori 7 km), expunere judicioasa la soare (dat fiind ca sunt o albicioasa), alimentatie dietetica, fructe samd. Era uimitor pt mine cat de repede mi se degrada starea… este adevarat, in ultima vreme munceam mai mult si dormeam mai putin. Te mai astept pe aici!

      Apreciază

Care e parerea ta?

