Gluten si depresie

Suntem o familie sensibila la gluten: un bucovinean, o olteanca si copilul bucovoltean, Ioan. Implicatiile sunt ca nu putem consuma: grau, orz (aka: bere), secara, fara a ne asuma consecinte nedorite: dermatita, alergie, rinoree, „rosu in gat”, slabiciune, malabsortie de nutrienti, inflamatii diverse (numite la copii „polipi:), hipotiroidie, depresia suprarenalelor, cateodata si deranjamente intestinale, cu toate implicatiile lor pe termen lung (deficiente nutritionale grave s.a.).

Daaaar mai sunt si implicatiile psihologice: depresia, anxietatea, iritabilitatea. Si cum americanii studiaza orice, au facut in 2014 un studiu randomizat dublu orb incrucisat (standardul de aur in cercetare…) in care constata ca pacienti diagnosticati cu sindrom de intestin iritabil (o intoleranta la gluten cu manifestari digestive variate, dar nu foarte grave) aleg o dieta fara gluten deoarece le scade depresia, chiar daca simptomele digestive nu se amelioreaza!

Bang!

Apoi stiu eu o gramada de oameni cu depresie, anxietate si iritabilitate, nu trebuie sa mai sariti atata acolo in spate!

Pe scurt: oamenii care au tras biletelul necastigator din studiul clinic (nimeni n-a stiut ce biletel au tras, totul era facut „random”) au mancat 6 felii de paine pe zi (16 grame de gluten) si apoi au scris frumos cum s-au simtit: depresivi. Castigatorii au mancat paine fara gluten, dar nici ei n-au stiut ce mananca. S-au simtit minunat.

Ei, acum mai putem noi manca paine, biscuiti, paste si delicioase pizza din faina de grau (totul facut de manuta mea nestiutoare)? Nuuuuuuu. Si atunci, ce mancam daca nu acceptam depresia din paine?

Saptamana asta am mancat 2 zile orez Scotti, cumparat de sotul nebanuitor. Mi-a fost rau sa mor de dureri de coloana. Azi am mancat fasole bio si imi vine sa sarrr ca o minge de bucurie: nu am niciun simptom.

Asa ca mi-am zis: draga Mady, mobilizarea! In tara asta mare mai sunt persoane sensibile la gluten si pesticide care pot gasi si posta aici resurse pentru toti cei ce citesc. Am inceput deja sa caut si sa dau telefoane si am gasit o firma care face paste bio intr-o unitate aglutenica (o unitate speciala in care nu se proceseaza decat produse fara gluten), romani de-ai nostri, care au si magazin online aici:

Voi gasi si o reteta de paine si pizza si alte mancaruri antidepresive, pe care le voi posta pe masura ce ma simt mai bine.

Cunoasteti copii cu polipi, rinite, alergii, dermatite, astm, amigdalite, otite, deranjamente intestinale? Cunoasteti adulti cu nervii la pamant cu toate ca nu stau in ploaie? Cunoasteti adulti tineri care se vaita ba de una ba de alta si zic ca „au imbatranit”? Ce credeti? Este aceasta „normalitatea”? Pana acum o persoana s-a diagnosticat cu intoleranta, dupa ce a citit articolele despre gluten si o alta, care sufera de tiroidita Hashimoto, se testeaza. Ii dau dreptate lui Ioan, care are pasiune pentru tornade: a trecut si peste noi una si suntem in reconstructie.

Te-ai confruntat cu vreuna dintre problemele enumerate in ultimele articole? Ai mai multe informatii? Impartaseste cu noi, sigur vei ajuta pe cineva!

6 gânduri despre &8222;Gluten si depresie&8221;

  1. Scuze de intrebare, nu e legata de tema. Urmaresc blogul tau de ceva vreme, zici ca esti olteanca, si daca imi poti spune de unde. Noi ne am mutat aici in Oltenia. Daca doresti imi poti raspunde si pe mail. Cum vrei tu. Ma bucur ca ai depistat cauza supararilor tale. Te sustin in lupta ta.

    Apreciază

    • Analize se pot face la mai multe laboratoare: Synevo, Gral am vazut eu. Problema analizelor este ca sunt partiale: trebuie sa va testati sensibilitatea la mai multe fractiuni proteice ale glutenului si la mai multe tipuri de intolerante. Pentru moment, am retras glutenul complet si avem rezultate foarte bune. Din cate am citit, acesta este testul cel mai exact de determinare a unei intolerante sau sensibilitati alimentare. Sanatate multa!

      Apreciază

Care e parerea ta?

