11 lectii din 2015 pe care le voi tine minte toata viata

  1. Foarte putini semeni accepta diferentele de alimentatie (nu mananc paine, nu beau bere, nu mananc lactate… Vaaaaaiiii, dar prajitura mea nu are nimic!). Cei care le accepta, de obicei isi dau seama foarte repede ca au nevoie de o schimbare. Cum s-a intamplat si cu Novak Djokovic, care l-a intalnit pe „Igor Cetojevic, a nutritionist and fellow Serb. Cetojevic told Djokovic to stretch out his right arm while placing his left hand on his stomach. The doctor then pushed down on Djokovic’s right arm and told him to resist the pressure. The strength Djokovic would feel in holding firm, the doctor said, was exactly what he should experience. Next Cetojevic gave Djokovic a slice of bread. He told the bemused player not to eat it but to hold it against his stomach with his left hand while he again pushed down on his outstretched right arm. To Djokovic’s astonishment, the arm felt appreciably weaker.It was what Cetojevic had expected. His crude test had been to discover whether Djokovic was sensitive to gluten, a protein found in wheat and other bread grains.” In 2 cuvinte, Cetojevic i-a spus lui Djokovic sa reziste unei presiuni asupra bratului drept, in timp ce tinea mana stanga in dreptul stomacului. Excelent. Apoi i-a spus sa tina o felie de paine in mana stanga, langa stomac. Spre uimirea lui Djokovic, forta bratului drept a fost considerabil mai slaba, in apropierea feliei de paine.

    Cateva beneficii colaterale ale renuntarii la gluten sunt faptul ca: pot detecta cantitati infime de gluten in mancare dupa starea gatului meu (face pic-poc-trosc), il pot cara pe Ioan in brate mult mai mult de 3 metri, am un nivel al anxietatii rezonabil. Va reamintesc, cum va povesteam, ca si eu aveam probleme articulare, ca si colegul Novak 🙂

 

2. „Rugaciunea te va invata” (maica Siluana) si Seminarul iertarii.

3. Dumnezeu este Marele Doctor. Somnul este doctorul nr. 1, soarele este doctorul nr. 1, aerul liber este doctorul nr. 1, miscarea este doctorul nr. 1, apa este doctorul nr. 1, mancarea-care-este-doar-mancare este doctorul nr. 1. Fiecaruia ii fac o vizita in fiecare zi, dupa nevoi si dupa puteri.

4. Sunt un invatacel infumurat…..

5. Glutenul, lactatele, grasimea incalzita sunt pro-inflamatorii. Inflamatia cronica este malignizanta. Cel mai greu imi este sa renunt la branza, in fiecare zi… Dar exista medicament pentru inflamatie, se numeste turmeric, plus 3 boabe de piper.

6. Uitarea de sine, ignoranta si lenea omoara mai multi oameni decat foametea si razboaiele.

7. „La mana a doua” este deseori mai bun decat „de prima mana”. Am devenit un fan pentru bunurile la mana a doua sau de outlet (a second-hand evangelist, ar zice englezul, cu jocurile lui de cuvinte….).

Astfel, imi pot cumpara haine de lana 100% si alte bunatati, fara sa imi pun capul zalog, de aici: http://www.remix.ro. Despre beneficiile materialelor naturale, gasiti detalii in blog: https://jurnaldecomuniune.wordpress.com/ce-facem/ecologie-pentru-trup/viata-noastra-bio/bio-materiale-textile/bio-materiale-azi-lana/ si aici: http://www.confortmerino.ro/content/4-despre-noi si aici: http://www.hiphip.ro.

Am cumparat o imprimanta buna de aici: https://www.it-sh.ro/, imi bucura sufletul ecologist.

Am cumparat jocuri de masa inteligente si jucarii ecologice la mana a doua de aici: http://www.julia-toys.ro/ si de aici: http://www.kinderia.ro, fara a cheltui averi.

8.Accesul la cunoastere este gratuit sau aproape gratuit (costul internetului). Va dau ca exemplu http://www.sor.ro/ro/mid/Fauna-din-Romania/Pasari-din-Romania.html. Invatatorii lipsesc.

9. Gadgeturile omoara creativitatea.

10. Romania exista in inconstientul nostru, indiferent ce facem pe dinafara. O avem in gene. Merita sa ascultam povesti romanesti, sa calatorim in Romania si sa cumparam bunuri romanesti, mai ales de dragul copiilor nostri, care se vor ancora astfel in mediul in care traiesc: http://www.povesti-pentru-copii.com/povesti-audio/playlist.html. Daca iei pamantul de sub pom, nu-l vei invata sa zboare, doar il vei dezradacina.

11. O lingurita de rahat strica un butoi de vin bun: 5 procente de elastan intr-o haina de lana creeaza suficienta electricitate statica ca sa o simt – reteta sigura pentru boala.

Un an cu bucurie!

 

 

7 gânduri despre &8222;11 lectii din 2015 pe care le voi tine minte toata viata&8221;

  1. Buna Mady,

    De curand am aflat ca bandul de imbracaminte Carrefour – Tex au scos si o linie bumbac bio, asa ca am fost in Orhideea si am gasit cate ceva: pt femei 3 modele de chiloti, 1 model de sutien si surpriza a fost sa gasesc si ceva modele de maieuri si chiloti de la Adesgo tot din bumbac bio, iar pt barbati am gasit la fel cateva modele de underware, cam subtire oferta, dar e un inceput bun si cine stie, poate in alte magazine oferta e mai diversificata.

    Sanatate multa!

    Apreciază

    • Buna,
      Asta e o veste buna! Chiar ma gandeam ce confectionez pt vara asta pt mine si Ioan, ma duc sa dau un ochi la Orhideea. In ultima vreme am luat rochite, colanti si bluze din bumbac organic de pe remix.ro, de la naturaline, organic cotton etc. Sunt multumita, sunt produse noi. Remix mai aduce si Hessnatur, dar de obicei sunt uzate. Deci…. cine cauta gaseste, bate si ti se va deschide! Sanatate si la cata mai multe vesti bune :)))

      Apreciază

  2. Multumim pentru informatiile pretioase si iti doresc multa putere de „munca” si anul acesta.
    Te admir sīncer pentru misiunea ta, drumul tau nu este deloc usor, dar sigur vei avea multe satisfactii, cred ca cea mai mare fiind sanatatea ta si a familiei din toate p.d.v.

    Apropos, am vazut hainute din bumbac organic pe bonprix.ro la preturi ceva mai acceptabile, sunt si marimi mai mari, nu doar pentru bebelusi, dar nu sunt sigura de calitatea acestora (nu am gasit nimic legat de certificarea oekotex sau gots).
    https://www.bonprixro.eu/categorie/1014/hainute-pentru-nou-nascuti/

    Tu si comandat de la ei?
    Multumim

    Apreciază

    • Buna, Multumesc de incurajari, m-au uns pi chept, sanatate multa iti doresc! Zilele astea am scanat si eu bonprix si chiar ma gandeam sa cumpar pt laboratorul lui Ioan pantaloni de trening (el are un laborator in piele, analizeaza tot), din pacate masura e pana la 110 cm si el a sarit gardul asta. Ei zic ca sunt certificate oko-tex aici: https://www.bonprixro.eu/service/mediul. Cea mai buna sursa de bumbac organic ramane C&A, care acum are cam de toate, cel putin cand am fost noi in toamna, mai putin pantaloni de trening. Problema asta cred ca o voi rezolva anul asta printr-o comanda de metraj in Franta si croitorie. Numai bine si sanatate! Te mai astept pe la mine!

      Apreciază

Care e parerea ta?

