Cum am plans la Taxe locale pe 31 mai si ce invataminte am tras

Domle’, asa e viata, rasu’ plansu’ si merita sa va povestesc absurdul, pentru ca iata, sa citesti din Kafka te face mai destept: http://www.scientia.ro/stiri-stiinta/stiri-psihologie-creier/3176-citeste-kafka-vei-fi-mai-istet.html !

Ca si gandacul din caricatura si eu am avut avantajul de trai in direct o realitate kafkiana, stimati colegi psihologi, cat de desteapta ma poate face aceasta experienta?  Ia sa ma masurati voi pe mine azi si sa imi spuneti cu cat mi-a crescut IQ-ul…. daca:

  • mergem, eu si pustiul, la  ora 11.30 la Taxe locale sa declar ca firmele nu au activitate la bloc comunist din 1953, ci la clienti;
  • am bonul nr. 665 si tabela arata ca s-a ajuns la 420;
  • mergem in parc, ne intoarcem;
  • mergem la dentist, ne intoarcem;
  • mergem sa mancam, ne intoarcem;
  • la ora 16.50, o functionara, vazandu-ne cum veghem tabela, cu bonuletul de ordine in mana, se apropie sa ma ajute, adica ia actele firmelor sa le verifice, deoarece declara: „Ia sa o ajut pe doamna cu bebelusul” (de 5 ani); „Nu e bebelus”, zic eu, dar ea tot vrea sa ma ajute; ia actele si incepe: „AAAAA, pai firmele au activitate la sediu! Iata ce scrie in certificatul constatator! Ati venit acum, la sfarsit, in ultima zi, sa declarati, sa stati aici cu copilul, sa ne impresionati, acum, la 5 fara 10 ati venit! Si nici n-ati completat aici ca nu aveti activitate! E clar! Ce, n-ati stiut unde sa scrieti? Contabilul se pricepe la cifre, nu la lege! Nu v-a spus bine! Aveti o lucrare complicata, asteptati-va randul!”
  • In cateva fraze, pe un ton ridicat, m-a declarat mincinoasa, manipulativa, cu „probleme legale”, iar pe contabilul meu, incompetent, de fata cu aproximativ 50 de oameni „comasati”, din care 5 colegi; in mintea ei, m-a ajutat;
  • La protestele mele, si-a cerut scuze;
  • O doamna foarte simpatetica imi spune si ea cat de greu si-a crescut copilul, luandu-l cu ea peste tot;
  • Izbucnesc in plans, deja e prea mult sa o ascult, azi a trebuit sa-mi conving si dentista ca exist; ea se indeparteaza jenata;
  • In acest moment, situatia ia alta intorsatura: un cetatean imi ofera bonul lui de ordine, ca sa ajung mai repede la ghiseu; am sarit la numarul 620;
  • eu ofer bonul meu doamnei simpatetice (ea avea 790, s-a bucurat ca i l-am dat pe 665);
  •  In cateva minute, functionarul de la ghiseu, sobru, si jenat oarecum, imi arata unde sa scriu: „declar pe proprie raspundere ca nu desfasor activitate economica la sediu” si imi stabileste impunerea pe loc; nu mai am nicio „problema legala”;
  • Cateva persoane ma intreaba dupa ce plec de la ghiseu, cum de am „scapat” si unde trebuie sa scrie si ele formula magica Hhhmmmmmdeclarpeproprieraspunderecanudesfasoractivitateeconomicalasediu; acolo unde nu v-ar fi trecut prin cap sa scrieti, bineinteles;
  • Concluzia mea este, ca in relatie cu autoritatile, cel mai frica ne este de ridicolul infinit in care putem fi scufundati in orice moment, de catre oricine, oricine am fi;
  • Banuiesc ca intentia functionarei a fost sa ma ajute, doar ca i-a fost imposibil sa si-o sustina pana la capat: poate avea un copil care plangea dupa ea la cresa si si-ar fi dorit sa plece; poate ca aveam verigheta si copil dupa mine si ea nu; poate ca pur si simplu era prea absurda toata situatia si functionarii sunt atat de constienti de inutilitatea muncii lor incat le vine sa ne stranga de gat; cine stie? Femeia asta are o munca atat de grea, incat izbucnirile astea nebunesti sunt de inteles. Inconstientul o invadeaza, dupa zile in sir in tensiunea neguroasa a nestiintei, neputintei si in final, nefiintei… ca de moarte ne temem toti; si un post ca al ei moarte este: pentru suflet, minte si in final, trup.

Invatamintele mele sunt simple: in relatie cu statul, folositi posta. Este una ascunsa intre blocuri, unde nu e coada. Si ghiseul electronic. Iar daca trebuie si trebuie sa mergeti la ANAF, scrieti o delegatie, trimiteti un barbat. De barbati le e frica.

Q.e.d: chiar mi-a crescut IQ-ul.

2 gânduri despre &8222;Cum am plans la Taxe locale pe 31 mai si ce invataminte am tras&8221;

    • Buna, fugim, fugim, dar ce facem cu cei care raman? Cu tata Feidyeu care nu poate dormi decat in patul lui si cu mormantul mamei mele, cu tatica si mama soacra? Noi am ales sa ne retragem. Sa fim din ce in ce mai mici si mai departe de Taxe, din ce in ce mai invizibili ca numere vazute de la inaltimea ANAF-ului… Eu nu m-am suparat pe femeia asta, dar sunt convinsa ca sotului meu nu-i va face scandal, pentru ca are bicepsii mai mari ca ea. Asa, animalica treaba, dar sanatoasa. Merci de comentariu!

      Apreciază

Care e parerea ta?

