Cum s-a ameliorat boala autoimuna prin dieta aglutenica

Azi am aruncat o privire in oglinda, ceea ce rareori se intampla. In paranteza fie spus, pustiul avea 3 ani cand m-a vazut prima data uitandu-ma in oglinda si a strigat uluit – ingrijorat: „Mama! Ce faci acolo?”. Si mai rar de atat ma uit la lichenul meu plan scleroatrofic de pe abdomen. Ultima data cand l-am studiat avea o mica inflamatie periferica, o zona rosie neingrijoratoare, asa ca am decis ca nu merita atentie.

Ce este acest lichen plan? O boala autoimuna cu multe forme, care duce la atrofia (sclerozarea) pielii si in final la LI-CHE-NI-FI-CA-RE. Cuvantul acesta deriva din radacina „lichen” si descrie foarte bine ce face pielii si mucoaselor maladia autoimuna sus-numita. Pielea este atacata de sistemul imunitar, isi pierde functiile, se pigmenteaza, se inflameaza, se degradeaza, dupa care moare, transformandu-se intr-o imensa cicatrice. Forma morfeica pe care o am, se dezvolta pe abdomen, este lenta, mai putin severa. Exista si forme agresive, care se dezvolta pe fata, in gura si pe alte mucoase.

Lichenul plan s-a declansat in 1999, dupa moartea mamei, am fost pentru diagnostic la profesorul Forsea si apoi am inceput un tratament homeopat de lunga durata, care a avut efecte benefice asupra inflamatiei si degenerarii pielii (aveam o mancarime de o asemenea intensitate, ca aveam impulsul de a-mi rupe pielea). Am inceput sa citesc tot ce imi cadea in mana despre subiect. M-am lamurit ca sistemul alopat ma poate diagnostica, dar nu ma poate ajuta in privinta autoimunitatii, cauza bolii. La un moment dat am facut o analiza a anticorpilor antinucleari si erau peste linia rosie. Am eliminat din alimentatie tot ce putea fi banuit de toxicitate (zahar, da, nu mai mananc zahar de 16 ani; mezeluri; mancare procesata), dar nu stiam multe alte surse ale autoimunitatii si inflamatiei (flora intestinala toxica, glutenul, grasimea incalzita, uleiul de floarea soarelui samd). Oricum, a fost bine. Inflamatia era activa la un nivel foarte scazut si, daca nu ma dadeam peste cap cu stressul, nu ma deranja.

Azi am vazut ca pielea unde a aparut lichenul in urma cu 16 ani, s-a normalizat, adica cea mai veche zona dintr-o pata cat 2 palme, s-a albit. Pun acest fapt pe seama regimului meu proimunitate si antiinflamatie. De bucurie, am zis ca trebuie sa va impartasesc ceea ce am citit si eu intr-un studiu medical despre celiaci/intoleranti la gluten: ca orice persoana care sufera de o alergie sau boala autoimuna (si cate persoane nu vad cu vitiligo!, cate femei cu tiroidita autoimuna!), ar trebui sa ia in considerare regimul aglutenic.

Am chinuit telefonul cat l-am chinuit, fotografiile sunt tot in ceata, dar mai jos se vede in jurul alunitei de sus o pata alba, cam de un lat de deget, care nu a fost acolo pana de curand. Mai sunt si alte zone normalizate, dar nu se vad, diferenta de pigmentare este vizibila doar cu ochiul liber.

IMG_20160630_113535

Multe persoane sufera de boli autoimune si medicina alopata le lasa doar speranta ameliorarii simptomelor, platind insa pretul greu al efectelor adverse, care pe termen lung devin adevarate boli. Insa renuntarea la gluten poate aduce insanatosirea unora dintre ei.

Ar fi bine sa afle si ei, dati speranta mai departe.

Si ce mancam, fara paine? Paste de porumb si quinoa, cu rosii, verdeturi, peste, ardei, castraveti. Yummy!!

IMG_20160627_150100

 

 

 

Care e parerea ta?

