Pasta de dinti remineralizanta si cateva ganduri despre fluorizare

Sensibilitatea la chimicale este cuvantul de ordine pentru toti membri familiei noastre. Am cautat mult timp o reteta la indemana pentru a-mi intari smaltul dintilor si iata ca am gasit-o in sfarsit! Nu numai ca aceasta pasta de dinti spala, dar si scade numarul germenilor din cavitatea bucala, reduce coloniile de Streptococcus mutans, care cauzeaza carii la copii si lasa in gura…o curatenie fara gust si fara miros, asa cum trebuie sa fie curatenia, in opinia mea. Nu am timp sa va descriu cat de nocive sunt pastele de dinti uzuale, dar daca ma credeti pe cuvant, reteta de mai jos le poate inlocui cu mult succes, fara efecte secundare.

Nota: cei care folositi fluor, cititi acest studiu, din care citez: „all but one study suggested that high fluoride content in water may negatively affect cognitive development”.

https://www.hsph.harvard.edu/news/features/fluoride-childrens-health-grandjean-choi/

http://www.huffingtonpost.com/dr-mercola/fluoride_b_2479833.html

Long-lost research linking fluoride to cancer has resurfaced in a Dutch film clip featuring Dr. Dean Burk, who in 1937 cofounded the U.S. National Cancer Institute (NCI) and headed its cytochemistry department for more than 30 years.

2013-01-15-waterfluoridationfacts.jpg

In ultimii an studiile despre impactul negativ al fluorului asupra dezvoltarii mentale a copiilor abunda! Inclusiv doza unica si scazuta de fluor are efecte statistic semnificative, nu este nevoie de administrare regulata sau cu lingura.

In zilele noastre, traieste cine citeste!

Si acum, sa trecem la chestii de bucatarie si femei.

Reteta initiala, cum suna in site-ul wellnesmama:

 

5 parti pudra de carbonat de calciu

1 parte de diatomit (pamant care contine resturi de diatomee si este constituit din oxid de siliciu)

2 parti de bicarbonat de sodiu

3 parti de xilitol

3-5 parti de ulei de cocos, pana la obtinerea texturii dorite

Ingrediente optionale: uleiuri esentiale pentru aroma, mirt si oligoelemente

 

Reteta pe care o fac eu:

  1. pudra de carbonat de calciu, sursa: elemental.eu
  2. bicarbonat de sodiu, sursa: alimentara
  3. ulei de cocos, crud si ecologic, pana la obtinerea texturii dorite, sursa: farmacia Tei
  4. 1-2 picaturi de ulei esential ecologic de cimbru, sursa: elemental. eu

Motive pentru care am ales ingredientele de mai jos:

Uleiul esential de cimbru este un puternic antibacterian, ca si uleiul de cocos. Copilul meu, laborator de analize ambulant cum e, nu prezinta reactii alergice la uleiul esential ecologic. In schimb la cel neecologic, da.

Bicarbonatul de sodiu alcalinizeaza saliva si nu numai.

Pudra de carbonat de calciu este remineralizanta.

De ce nu am ales:

  • diatomit – nu am gasit o sursa curata
  • xilitol – nu am sursa sigura (este extras cu chimicale, exact ca si zaharul)
  • uleiuri pentru aroma: ma intereseaza doar cele care imi poate aduce si folos si frumos;

Ce voi mai adauga:

Propolis – pentru efectul antibacterian dovedit;

Argila albastra de Raciu – sursa sigura de oligoelemente

Alte uleiuri esentiale antibacteriene, antiinflamatoare, frumos mirositoare si bune pentru dinti – rozmarin, cuisoare.

Cercetarile continua, pasta asta de dinti ramane :))

8 gânduri despre &8222;Pasta de dinti remineralizanta si cateva ganduri despre fluorizare&8221;

  1. Da’ stiu ca ai cercetat ceva! Eu nu stiam nimic din astea…Eu pasta de dinti nu ne-am facut, nici nu am iesit din vorba stomatoloagei care a dat fluor copilului ca preventie…
    Ce mi-am facut si sunt multumita e deodorant (unt de cocos, bicarbonat, un pic de amidon, ulei esential tea tree).

    Apreciază

Care e parerea ta?

