Atentie, sanatate la farfurie!

Am sansa de a vedea, zilnic, diferenta intre hrana curata si cea poluata: o hrana curata aduce nu numai o burtica plina, ci si liniste, somn bun, dispozitie luminoasa, piele roza, fina, sanatoasa. Iar o mancare poluata de te-miri-ce ierbicid, strica indata si somnul si dispozitia, dar si pielea, care se inroseste, apar bubite, blande, iritatii, se usuca, se aspreste si, in intoxicatii mai grave, se erodeaza. Cam tot asa arata probabil si interiorul nostru dupa ani de intoxicatie lenta cu toate prostiile combinatelor chimice si laboratoarelor alimentare. Si atunci ne miram ca nu dormim bine, ca nu ne bucuram de nimicuri si de mai nimic dealtfel!

De aceea m-am hotarat azi sa adaug linkuri catre organizatii si magazine cu produse testate, mancate si aprobate de Ioan ca fiind cu adevarat organice, cu cateva comentarii. As vrea sa completez articolul pe masura ce mai apar si alti oameni minunati in jurul nostru, care ne aduc sanatatea in farfurii:

1. Asociatia Prietenia, cultiva verdeturi si legume certificate organic in solarii, din seminte certificate organic. Au niste salate elvetiene, o nebunie! dar si spanac, ceapa, ridichi, pe care Ioan le roade cu placere:

Biohrana - Pantelimon, Romania

http://ro-ro.facebook.com/pages/Biohrana/168517173245112

Am fost acolo, am cunoscut oamenii, ne-a crescut brusc moralul si ne-am imprietenit pe loc! Au o curte minunata, cu o livada in devenire si o brutarie bio in constructie, la care puteti contribui, dupa cum scrie aici:

http://www.romaniapozitiva.ro/featured/cum-stam-cu-legumele-bio/.

2. Magazinul Ronatura.ro sau geamanul lui fizic: Ki-Life din piata Amzei, au o gama foarte larga de produse austriece marca Bio King, foarte adevarate, par exemple, acestea, mai toate testate de Ioan:

wdx_head_atribut

http://www.ronatura.ro/produse/cereale-orez-si-leguminoase-bio/cereale-integrale-bio/100042.html

Ronatura are si un serviciu clienti minunat, ceva greu de intalnit in peisajul retailerilor romani de orice fel. Am ramas fara unele produse ale lor si nu le mai aveau pe stoc. Am scris in Austria, la producator, nu mi-au raspuns. Am scris la Ronatura.ro si mi-au raspuns ca fac o comanda care va veni in 2 saptamani. Am scris ca am copil alergic si n-ar putea sa tina cont ca mananca cereale Bio King pe care ei nu le mai aveau? Si surpriza, a doua zi ma suna un account care imi spune amabil ca s-a gandit la o solutie pt aceasta situatie. Ce ar fi sa fac un stoc lunar de produse si ei sa puna in plus respectivele produse la fiecare comanda, in asa fel incat sa fie „asigurate”? O sa-mi spuneti ca e interesul lui sa-si vanda produsele. De acord, dar e primul raspuns de acest gen pe care il primesc si credeti-ma ca am vorbit cu ceva oameni din industria produselor bio! Am mai solicitat la ei sa puna pe site unele produse care erau doar in magazinul fizic. Madamele de la casa mi-au spus: „nuuuuuuuuuuuu se poateeeeeeeeeee si nici nu se va puteaaaaaaaaaa”, chiar mi-aduc aminte emfaza cu care mi-au raspuns (daca ma imbrac prost, asta e). Cu toate acestea, am scris admin-ului si produsele au aparut pe site. Livratorul lor este foarte amabil si ar putea sa faca un training de client service cu multi manageri de magazine pe care (in)direct i-am cunoscut.

Pana la urma, omul sfinteste relatia cu omul.

3. O afacere relativ noua, careia ii prezic un viitor stralucit:

http://www.legumefructebio.eu/

Avocado Biokarpos

Avocado BIO GRECIA,pret/kg(1,000-1,500kg/cas)

Oameni decenti, produse destule, ai de unde alege. Noi am testat ce mi s-a parut ca ar aduce un plus la dieta lui Ioan: varza, bananele, avocado. Excelente, sunt intr-adevar organice. Restul, ori am avut, ori pretul neinteresant. Vom mai incerca si altele, pe parcurs, cand le vine timpul. Client service foarte bun, rapid, discret, organizat.

Nota 10!

Si o lista mult mai mare, din care nu am incercat decat BioDumbrava, fara a relua experienta:

Micii producatori din Romania

Am inceput sa sap si voi reveni cu amanunte. Ligia face referire la un studiu in articolul ei, pe care il gasiti aici: http://pediatrics.aappublications.org/content/early/2010/05/17/peds.2009-3058.abstract. Mi se pare ca merita toata atentia si ii multumesc Ligiei pt referinta. Postez mai jos rezumatul cercetarii din Pediatrics, pt cine nu are timp sa deschida link-ul.

Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder and Urinary Metabolites of Organophosphate Pesticide

Maryse F. Bouchard, David C. Bellinger, Robert O. Wright, Marc G. Weisskopf.

Author Affiliations: Departments of aEnvironmental Health, fEpidemiology, School of Public Health, Harvard University, Boston, Massachusetts; bDepartment of Environmental and Occupational Health, Faculty of Medicine, University of Montreal, Montreal, Quebec, Canada; Departments of cNeurology and dPediatrics, School of Medicine, Harvard University, and Boston Children’s Hospital, Boston, Massachusetts; and eChanning Laboratory, Department of Medicine, School of Medicine, Harvard University, and Brigham and Women’s Hospital, Boston, Massachusetts

Abstract

Objective: The goal was to examine the association between urinary concentrations of dialkyl phosphate metabolites of organophosphates and attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) in children 8 to 15 years of age.Methods: Cross-sectional data from the National Health and Nutrition Examination Survey (2000–2004) were available for 1139 children, who were representative of the general US population. A structured interview with a parent was used to ascertain ADHD diagnostic status, on the basis of slightly modified criteria from the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fourth Edition.Results: One hundred nineteen children met the diagnostic criteria for ADHD. Children with higher urinary dialkyl phosphate concentrations, especially dimethyl alkylphosphate (DMAP) concentrations, were more likely to be diagnosed as having ADHD. A 10-fold increase in DMAP concentration was associated with an odds ratio of 1.55 (95% confidence interval: 1.14–2.10), with adjustment for gender, age, race/ethnicity, poverty/income ratio, fasting duration, and urinary creatinine concentration. For the most-commonly detected DMAP metabolite, dimethyl thiophosphate, children with levels higher than the median of detectable concentrations had twice the odds of ADHD (adjusted odds ratio: 1.93 [95% confidence interval: 1.23–3.02]), compared with children with undetectable levels.

Conclusions: These findings support the hypothesis that organophosphate exposure, at levels common among US children, may contribute to ADHD prevalence. Prospective studies are needed to establish whether this association is causal.

2 răspunsuri la „Atentie, sanatate la farfurie!”

  1. Avatarul lui Tami
    Tami

    Ma bucur mult ca ai pus si link-urile!

    Apreciază

    1. Avatarul lui jurnaldecomuniune

      Chiar merita reclama gratuita toti 🙂

      Apreciază

Care e parerea ta?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.